Mac mini 2009 - koble til skjerm

Diskusjon rundt Apples iMac

Mac mini 2009 - koble til skjerm

Innleggav Bukormen » tor 28.08.2014 11:12

Jeg har en Mac mini fra 2009, 2.26 versjonen. Den har to skjerm utganger. Jeg har 3 adaptere og 2 funker ikke og en gir et skjermbilde med rar farge gjengivelse. (Er skjerm kortet i stykker eller adapteret?)

Hva skal jeg skaffe meg? Et adapter eller ledning? Jeg kan velge mellom HDMI, VGA og DVI-D.

Ser fram til svar.
medlem i 223 måneder
 

Re: Mac mini 2009 - koble til skjerm

Innleggav Helge Hafstad » tor 28.08.2014 11:32

Her har du en guide til forskjellige skjerm-tilkoblinger:

http://www.maclife.com/article/features ... play_ports

Maskinen din har Mini-DVI og Mini-Displayport. Hvordan du kobler videre mot skjerm bestemmer du selv ut i fra hvilke porter og kabler du har på skjerm.

Brukerens avatar
medlem i 206 måneder
 

Re: Mac mini 2009 - koble til skjerm

Innleggav Bukormen » tor 28.08.2014 11:42

Helge Hafstad skrev:Her har du en guide til forskjellige skjerm-tilkoblinger:

http://www.maclife.com/article/features ... play_ports

Maskinen din har Mini-DVI og Mini-Displayport. Hvordan du kobler videre mot skjerm bestemmer du selv ut i fra hvilke porter og kabler du har på skjerm.


Ikke fullt så lett... Jeg tenkte å bruke HDMI, men min mac st;tter ikke audio.

Så er sp;rsmålet om skjerm-kortet er i stykker eller ikke.... Har ikke lyst til å kj;pe et adapter til 400 kr om skjerm-kortet er i stykker....
medlem i 223 måneder
 

Re: Mac mini 2009 - koble til skjerm

Innleggav Helge Hafstad » tor 28.08.2014 13:49

Bukormen skrev:Ikke fullt så lett... Jeg tenkte å bruke HDMI, men min mac støtter ikke audio.

Så er spørsmålet om skjerm-kortet er i stykker eller ikke.... Har ikke lyst til å kjøpe et adapter til 400 kr om skjerm-kortet er i stykker....


Hvis ikke du kan få lånt deg et adapter for å teste så kjøp et til Mini-DisPlay-porten, det kan du uansett bruke videre på andre maskiner. Ville da gått for et til DVI. Koster 249,- på Apple Store og ca det samme hos de fleste eple-pusherne.

Brukerens avatar
medlem i 206 måneder
 


Returner til Mac mini



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere