mbp retina. hvor varmt er ok ?

Diskusjon rundt Apples bærbare for profesjonelle.

mbp retina. hvor varmt er ok ?

Innleggav Amistad » tir 02.09.2014 14:03

når jeg startet å spille wow fyker tempen opp til 80 grader. Slik har den gjort siden den var ny. Også om jeg spiller sim city og noen ganger om jeg ser video i nettleseren. Ikke når jeg ser video via en app.

Jeg har installert sensorx og den blir rød når maskinen passerer 70 grader, og gir alarm når den passerer 80. Jeg har da hele tiden tenkt at da må ikke maskinen bli så varm, MEN

hva er ok ? om maskinen viser 80 grader, er det greit å spille da ?

det den måler er prossessor core tepmerature ...
medlem i 116 måneder
 

Re: mbp retina. hvor varmt er ok ?

Innleggav T.B.Hansen » tir 02.09.2014 14:18

Det er delte meninger hva som er skadelig høy temperatur. Om 80 grader er maks, bør det ikke være skadelig.

Men vær obs på at temperaturen påvirkes av ytre forhold. MacBook Pro kjøles gjennom metallskallet. Alle deler av dette bidrar til kjølingen. Om man har maskinen liggende på et mykt underlag, som et teppe, en pute, eller bare bukselårene, blir kjølingen dårligere enn om maskinen står på et bord eller på en glatt flate. Gummiknottene under maskinen er der for at det skal strømme luft langs undersiden og bidra til kjølingen. Om det er varmt i rommet, eller om Mac'en utsettes for solskinn, vil det også gjøre kjølingen mindre effektiv. Og ikke minst: Om man bruker maskinen sammen med tepper eller puter, vil luftespaltene til viften etterhvert tettes igjen av støv; noe som redusrer kjølingen enda mer.

Brukerens avatar
medlem i 215 måneder
 

Re: mbp retina. hvor varmt er ok ?

Innleggav Amistad » tir 02.09.2014 15:26

T.B.Hansen skrev:Det er delte meninger hva som er skadelig høy temperatur. Om 80 grader er maks, bør det ikke være skadelig.

Men vær obs på at temperaturen påvirkes av ytre forhold. MacBook Pro kjøles gjennom metallskallet. Alle deler av dette bidrar til kjølingen. Om man har maskinen liggende på et mykt underlag, som et teppe, en pute, eller bare bukselårene, blir kjølingen dårligere enn om maskinen står på et bord eller på en glatt flate. Gummiknottene under maskinen er der for at det skal strømme luft langs undersiden og bidra til kjølingen. Om det er varmt i rommet, eller om Mac'en utsettes for solskinn, vil det også gjøre kjølingen mindre effektiv. Og ikke minst: Om man bruker maskinen sammen med tepper eller puter, vil luftespaltene til viften etterhvert tettes igjen av støv; noe som redusrer kjølingen enda mer.


takk for et utfyllende svar. Når maskinen er 80 grader virker det som at den blir litt tregere i reaksjonen når man gjør de samme oppgavene som når den er kjøligere. alt er liksom varmt. både overflate og knapper. Det virker liksom ikke sunt. Men igjen så virker det som at det skal være slik i følge apple, da det er tonnevis med maskiner som blir varm. Jeg kjøpte ikke denne maskinen med tanke på gaming, men siden det virker som maskinen fint klarer wow er det jo litt kjekt bare varmen ikke tar knekken på den.
medlem i 116 måneder
 


Returner til MacBook Pro



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]