Maskinen slår seg av...

Diskusjon rundt Apples bærbare for profesjonelle.

Maskinen slår seg av...

Innleggav bonski » søn 18.02.2007 19:11

Hei.

Jeg har en MBP 17" som har fungert helt smertefritt siden jeg fikk den sist mai. Det jeg nå konsekvent opplever er at den slår seg av etter noen minutter etter jeg trekker ut strømkabelen. Batteriet viser at det er fullt.

Er det noen av dere som har opplevd noe lignende?

André
medlem i 218 måneder
 

Innleggav vemund » søn 18.02.2007 19:38

Ja, dessverre... min mbp 15" som er ca 7 mnd. gammel har begynnt å slå seg av i hytt og pine, midt i drift, under oppstart og mens den står i dvale. Har snakka med forhandler, og skal nå sende den inn til service.
Hos meg spiller det ingen rolle om strømmen står i eller ikke...
Kanskje er det batteriet ditt som er dårlig? Har du prøvd med ett anna batteri?

Brukerens avatar
medlem i 250 måneder
 

Innleggav bonski » søn 18.02.2007 21:05

Batteriet viser at det er helt fullt det.
medlem i 218 måneder
 

Innleggav bonski » man 19.02.2007 21:41

Dersom min hukommelse ikke er helt feil så oppstod dette problemet ETTER jeg installerte programvaren som fulgte med min nye Airport Extreme... Tilfeldig? Kanskje?

André
medlem i 218 måneder
 

Svulmende batteri

Innleggav bonski » tir 20.02.2007 1:33

Da tror jeg at jeg har funnet ut av problemet mitt, nemlig at batteriet svulmer opp, sannsyneligvis pga varmeutvikling.

Bilde
Bilde

Jeg går ut fra at jeg får erstattet dette uten problemer, men kan jeg benytte maskinen uten at batteriet står i?

André
medlem i 218 måneder
 

Innleggav sortebill » tir 20.02.2007 3:18

Har du sjekket om batteriet ditt er i den serien som ble recalled av apple? Det var et problem med noen av Core Duo batteriene at de var farlige rett å slett, jeg ville ha sjekket dette med apple, er det recall på batteriet ditt får du nytt helt gratis

Edit: Ja maskinen fungerer flott uten batteri, men vær litt obs på strømkabelen, den detter jo lett ut på de nye macene..

Brukerens avatar
medlem i 219 måneder
 

Re: Maskinen slår seg av...

Innleggav macline » søn 20.11.2011 21:56

Jeg har akkurat samme problem. Søkte på forumet på "batteri som svulmer opp" - mitt batteri er omtrent dobbelt så hovent som det på bildet. Macen min har ikke funket uten strømkabel en stund så jeg hadde tenkt å sjekke det uansett. Går ut ifra at jeg må ha nytt batteri, og vet ikke om garantien fortsatt gjelder eller hvordan dette er.

Spørsmålet mitt er: Hvor mye koster et nytt batteri?

Fant nettopp ut at det koster et par tusen. Kjøpte macen min i 2007 så da må jeg vel betale selv, skulle man tro.
Virker som dette skjer med mange. Jeg har nesten alltid brukt macen med strømkabel i. Er dette dumt? Bør man lade ut batteriet av og til?
medlem i 191 måneder
 

Re: Maskinen slår seg av...

Innleggav widart » søn 20.11.2011 23:18

Batteriet koster ca. 1200 på eplehuset eller applestore.

Brukerens avatar
medlem i 220 måneder
 

Re: Maskinen slår seg av...

Innleggav Master_Gismo » søn 14.09.2014 20:46

Du har brent opp batteriet i maskinen. Så du har ødelagt batteriet selv. Står i bruksanvisningen at den ikke må stå i lader over en uke, helst ikke så lenge heller. Den kan også bli varm og begynne å brenne, om den står på lading lengre. Så det er vel flaks at du ikke har brent ned hele boligen din.

Brukerens avatar
medlem i 215 måneder
 


Returner til MacBook Pro



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]