1Password gratis for iPhone/iPad

Diverse programvare

1Password gratis for iPhone/iPad

Innleggav Gutten i Røyken » ons 17.09.2014 9:40

1Password, et genialt program er nå gratis i forbindelse med iOS 8 lansering.
medlem i 126 måneder
 

Re: 1Password gratis for iPhone/iPad

Innleggav T.B.Hansen » ons 17.09.2014 10:24

Jeg synes ikke «genialt» er rette betegnelsen på 1Password.

Har prøvd programmet en tid, og opplever at det har mange svakheter. Jeg har sogar mistet to kundekontoer, fordi programmet ikke lagret passordene det genererte.

Brukerens avatar
medlem i 215 måneder
 

Re: 1Password gratis for iPhone/iPad

Innleggav Gutten i Røyken » ons 17.09.2014 10:35

Passordet som genereres lagres i utklipp i 30 sekunder, tror jeg.
medlem i 126 måneder
 

Re: 1Password gratis for iPhone/iPad

Innleggav T.B.Hansen » ons 17.09.2014 10:48

Jeg må kanskje forklare problemet litt bedre:

Det jeg har opplevd flere ganger, er at programmet ikke har lagret det riktige passordet når en innlogging blir registrert. Om man da har brukt et passord generert av programmet, er man ille ute. De fleste steder kan man få et nytt passord tilsendt, men enkelte nettsteder/nettbutikker har ikke denne funksjonen, og da må man opprette en ny bruker og mister lagrede data.

Jeg har også et problem med at programmet ikke alltid fyller ut innloggingen korrekt (selv om de er lagret av 1Password), så jeg må kopiere og lime inn brukernavn og passord manuelt.

En annen ting er, at passordene generert av 1Password ved flere tilfeller er rangert som mindre sikre, enn de gamle passordene (som jeg lager selv basert på data fra en av mine hobbyer).

Brukerens avatar
medlem i 215 måneder
 

Re: 1Password gratis for iPhone/iPad

Innleggav njadve » ons 17.09.2014 11:44

Er ikke den innebyggede nøkkelringen i OSX et langt bedre alternativ? Nå syncer den jo dessuten på tvers av iCloud slik at iPhone/iPad har de samme passordene som Macen, og omvendt. Jeg har lagt merke til at den nå også kommer med forslag til sikre passord. Jeg ser iallefall ikke behovet for noe mer kompliserte applikasjoner for dette...

Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 

Re: 1Password gratis for iPhone/iPad

Innleggav T.B.Hansen » ons 17.09.2014 15:49

Jo, etter min mening er den det. Men et problem med 1Password er, at har man først begynt å bruke det, er det en omfattende jobb å finne tilbake til alle passordene og overføre dem til et annet hjelpemiddel. Det enkleste er antagelig å gå inn og endre passordene på nettsteder osv enkeltvis, skrive altsammen ned etterhvert, slette 1Password, gå inn på hvert enkelt sted og sørge for at passordene blir lagret i Mac-systemet. Men det er en jobb jeg ikke har tid eller ork til nå.

Brukerens avatar
medlem i 215 måneder
 


Returner til Diverse programvare



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron