Ingen lyd på MacBook Air...

Diskusjon rundt Apples bærbare for forbrukere

Ingen lyd på MacBook Air...

Innleggav maria_damm » søn 21.09.2014 22:55

Hei,
Jeg har akkurat fått tilbake macen min fra reparasjon, men da jeg skulle slå den på fant jeg ut at lyden ikke virker, hverken for hodetelefoner eller for høyttalere. Når jeg går inn på systemvalg for lyd på "Lyd ut" får jeg bare opp Apple TV, Airplay som alternativ. Jeg vet ikke om dette kan være en årsak til at jeg ikke får lyd..? Jeg mistenker hvertfall at macen kanskje har koblet seg til Apple TV. Problemet er at jeg ikke får valgt noen andre alternativer for lyd ut. På lyd inn får jeg beskjed om at ingen enheter ble funnet. Noen som vet noe om dette?
På forhånd tusen takk, jeg ville blitt urtolig glad for svar! :-[
medlem i 118 måneder
 

Re: Ingen lyd på MacBook Air...

Innleggav Nikolay » tir 23.09.2014 18:06

Du skal få opp et alternativ som heter Interne høyttalere eller noe slikt, som endrer seg til Hodetelefoner når du plugger i headset. Bruker engelsk, så husker ikke nøyaktig hvilke ord de bruker. Om du ikke får noen reaksjon, ta kontakt med verkstedet maskinen har vært hos. Den må nok inn igjen.

Brukerens avatar
medlem i 122 måneder
 

Re: Ingen lyd på MacBook Air...

Innleggav maria_damm » tir 23.09.2014 19:58

Ok... Tusen takk for svar! :-) jeg får ikke opp noe annet alternativ, så da er det vel bare å sende den inn igjen.. For tredje gang.. Jeg skjønner at dette er veldig utenfor tema, men ettersom jeg bor i Frankrike nå, må jeg enten sende den med post slik at de der hjemme kan ta den med til reparasjon, eller jeg må levere den inn her, men da får jeg den jo ikke på garantien. Vet noen hva som sannsynligvis er feil og om det er noe som kan ordnes relativt enkelt? Jeg går ut fra at jeg må betale det samme her som i Norge.
medlem i 118 måneder
 

Re: Ingen lyd på MacBook Air...

Innleggav Nikolay » fre 26.09.2014 16:04

Er maskinen kjøpt i Norge, og under fem år gammel, har du reklamasjonsrett på den dersom det er et privatkjøp. Er det et firmakjøp har du to år. Da skal reparasjoner for "iboende feil" være gratis. Det vil si feil som ikke oppstår på grunn av noe kunden har gjort.

Du sier den nettopp kom tilbake fra reparasjon. Er den da reparert i Frankrike eller i Norge? Det enkleste er å klage på reparasjonen som ble gjort fremfor å bruke nevnte reklamasjonsrett. Da må den leveres inn samme sted som den ble levert inn sist.

Brukerens avatar
medlem i 122 måneder
 

Re: Ingen lyd på MacBook Air...

Innleggav maria_damm » man 29.09.2014 15:37

Den er dessverre reparert i Norge.. Så da er vel det letteste å sende den med posten? Garantien på fem år går ut om to måneder, og jeg er ikke tilbake i Norge innen det.. :-[
medlem i 118 måneder
 

Re: Ingen lyd på MacBook Air...

Innleggav Nikolay » tir 30.09.2014 18:53

Reklamasjonsrett og garanti er ikke det samme. Apples produsentgaranti er på ett år.

Send maskinen til Norge for "reklamasjon på service". Har den nettopp vært inne på service, og kommer tilbake i dårlig stand, må verkstedet selvfølgelig svare for dette.

Brukerens avatar
medlem i 122 måneder
 


Returner til MacBook



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]