Windows legger seg alltid øverst!

Her kan du diskutere de Mac spørsmålene som faller litt utenfor de andre kategoriene

Windows legger seg alltid øverst!

Innleggav StineSjø » man 20.10.2014 11:08

Hei,
På jobb bruker jeg en Macbook Air m/ en ekstern skjerm (mulig det er ubetydelig, men). I det siste har Windows dokumenter som er åpne lagt seg øverst hele tiden. Hvis jeg får et popupwindu eller åpner et nytt program havner dette alltid bak windowsdokumentene. Det er fryktelig irriterende. Har sikkert vært borti en snarvei på tastaturet for å skru dette på, men finner ikke ut hvordan jeg får skrudd dette av igjen. Noen som kan hjelpe?? :-)

På forhånd takk,
-StineSjø
medlem i 114 måneder
 

Re: Windows legger seg alltid øverst!

Innleggav Macca » man 20.10.2014 12:38

Hva mener du med "Windowsdokumentene"? Er det Microsoft Word (for mac) du tenker på, eller kjører du Windows gjennom f.eks. Parallels?

Litt mer info om versjon av operativsystem og programvareversjon hadde også vært greit. ;)

EDIT:
Googlet litt, og hvis det er Word du tenker på så virker det som at dette er en bug, med følgende "løsning": [kilde]
Here's the solution. Turn off displays have separate spaces

System Preferences > Mission Control > UN check "Displays have separate spaces". Then logoff and back in.

You loose the ability to run one window full screen in just one display and a few other innovations in Mavericks, but it works.

Dette er med andre ord ikke en fullgod løsning i og med at du mister noe funksjonalitet, men det kan likevel spare deg for mye frustrasjon.

Gi gjerne tilbakemelding på om dette funker. :-)

Brukerens avatar
medlem i 236 måneder
 


Returner til Mac-hjørnet



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]