iCloud Photo Library beta - overføre fra iphoto mac

Diskusjon rundt Mac OS

iCloud Photo Library beta - overføre fra iphoto mac

Innleggav Amistad » tir 21.10.2014 16:44

Jeg ser på denne funksjonen med store øyne og er positiv til dette. Jeg vet også at mac får en foto app tidlig 2015 som eventuelt erstatter iphoto.

1. Finnes det pr dags dato en løsning for å overføre alle de 12 gb med bilder jeg har i iphoto på mac over til icloud photo library beta?

Jeg leser videre at orginal størrelsen på bildene skal være i skyen, mens at man velger å ha thumbnails på iphone og ipad. Dette er en glimrende ide. MEN

2. Jeg har lest på nettet at flere har forsøkt å laste opp bilder i full størrelse til icloud photo library beta, men når de laster ned bildene igjen, enten via ipad iphone eller online, så er bildene faktisk ikke lagret i full størrelse i skyen allikavel. noen som kan bekrefte avkrefte dette?

3. 200 gb lagring på icloud, er det ikke mulig å ta sikkerhetskopi via time machine fra mac til icloud drive?
medlem i 116 måneder
 

Re: iCloud Photo Library beta - overføre fra iphoto mac

Innleggav teknoguiden » søn 26.10.2014 18:57

1. Jeg tror ikke om det er mulig å laste opp iPhoto-bibliotektet direkte, men en workaround er å bruke appen Photosync (http://www.photosync-app.com) eller airdrop for å overføre bildefiler til en telefon eller padde så de lastes opp i library. (NB! Tror ikke du får med evt. ansiktstagger og sånt fra iphoto da). Har du mye bilder er nok det letteste å vente på Photos for mac som sikkert vil ha funksjoner for å importere fra iPhoto.

2. Såvidt jeg kan se så lastes bilder opp i full størrelse til library, men dersom du laster ned fra icloud-appen i browseren så får du de lastet ned i en redusert størrelse. Om dette er meningen på sikt vet jeg ikke, men foreløpig er det slik i beta. Dersom du derimot ber enhetene dine om å lagre bilder i full størrelse så henter de dem ned i full størrelse så tilsynelatende ligger orginalstørrelsen i skyen.

3 vet jeg ikke.
medlem i 143 måneder
 

Re: iCloud Photo Library beta - overføre fra iphoto mac

Innleggav Amistad » tor 30.10.2014 18:47

takk for godt svar.
medlem i 116 måneder
 


Returner til Mac OS



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]