iPhoto og Dropbox

Diverse programvare

iPhoto og Dropbox

Innleggav MacBook08 » tir 21.10.2014 20:15

Jeg har et iPhoto bibliotek på mer enn 150 GB og 2 Mac'er hvor jeg ønsker å synkronisere bildebibliotekene.
Det er kommet en ny funksjon i Dropbox hvor man under ”Preferences” i Dropbox kan velge ”Import Photos from iPhoto…..”.
Hva er forskjellen på å flytte hele biblioteket (iPhoto.photolibrary) til Dropbox, slik man måtte gjøre før, fremfor å utføre ”Import Photos from iPhoto…..”?
Vil det siste alternativet være mer plasskrevende?
medlem i 190 måneder
 

Re: iPhoto og Dropbox

Innleggav monica1970 » tir 21.10.2014 20:23

Alle bilder og evt bilder jeg importerer fra iphone eller ipad synkes rett mot dropbox. Og bildene som ligger i iphoto synkes mot dropbox. Alle bildene har jeg på DB. Noen velger bruke google, ved et program som heter Picasa. Men har ikke kjennskap til google funksjonner mot bilder.
medlem i 226 måneder
 

Re: iPhoto og Dropbox

Innleggav MacBook08 » tir 21.10.2014 20:27

Er det eneste fordelen?
medlem i 190 måneder
 

Re: iPhoto og Dropbox

Innleggav monica1970 » tir 21.10.2014 21:53

Jeg har satt funksjon på DB ved å sett kryss på import av bilder fra kamera, ipad og iphone. Da kommer alle bildene under mappen, Camera på DB. Og opprettet en egen mappe på DB, og der ligger alle bildene jeg har importert.
Har DB på 1TB, og benytter ikke iphoto lengre, og alle bildene kommer på DB automatisk når ipad, iphone og SE blir koblet til Wifi. Selv har jeg meget gode erfaringer og kan benytte meg av DB på jobb og privat. Og da har man både bilder og dokumenter på en plass.
Erfaring av iphoto er for tungvint. Derfor blir et ikke benyttet lengre.
Når det gjelder Google produkter har jeg lite kjennskap til, og de som bruker denne, skal være bra. Skal sette meg inn i Google´s sine produkter og se.
medlem i 226 måneder
 


Returner til Diverse programvare



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere