Kjøpt en 3-4mnd gammel macbook.

Diskusjon rundt Apples bærbare for profesjonelle.

Kjøpt en 3-4mnd gammel macbook.

Innleggav oscarthegreat » ons 22.10.2014 11:41

Hei,har slettet forrige eier og lagt inn meg selv. Keynote, imovie og noen til, følger de gratis med? Får beskjed om de er kjøpt på en annen id og at jeg må kjøpe de. Har ipad air og der var de med gratis. Oppdattering. Prøver å bruke forrige eiers id og da ser det ut som de går inn! Noen som har peil på dette?
medlem i 158 måneder
 

Re: Kjøpt en 3-4mnd gammel macbook.

Innleggav Gutten i Røyken » ons 22.10.2014 11:48

Installerer du Yosemite, får du lastet ned Keynote, Numbers og Pages gratis. iMovie er jeg ikke sikker på.
medlem i 126 måneder
 

Re: Kjøpt en 3-4mnd gammel macbook.

Innleggav MrP » ons 22.10.2014 12:26

Hmmm, Hvor har du det ifra Gutten i Røyken? Jeg har Yosemite, men programmene du nevner ligger ikke gratis i app-store…?
medlem i 176 måneder
 

Re: Kjøpt en 3-4mnd gammel macbook.

Innleggav Gutten i Røyken » ons 22.10.2014 12:33

Hvis man har en maskin fra steinalderen så får man ikke, selv har jeg en maskin fra 2011 og fikk disse programmene gratis.
medlem i 126 måneder
 

Re: Kjøpt en 3-4mnd gammel macbook.

Innleggav Ove » ons 22.10.2014 13:17

Prøv å laste ned herfra, vet ikke om det er nyeste utgaver som kommer, men har man først fått installert disse skal det automatisk komme oppdateringer:

http://www.apple.com/no/pr/library/2013 ... d-iOS.html

iMovie er en del av iLife og ligger gratis på AppStore uansett, så vidt jeg forstår? Alle iLife-programmer har vel fulgt med gratis når man kjøpte Mac, mens man før alltid måtte betale for iWorks-programmene, deriblant Pages. Nå får dem altså gratis hvis maskinen fyller visse vilkår.
medlem i 230 måneder
 

Re: Kjøpt en 3-4mnd gammel macbook.

Innleggav svano » ons 22.10.2014 13:44

Følger ikke iLife/iWork-lisensen Apple-ID-en til første eier nå? Litt på som å selge en maskin uten å legge med applicationdisken i tiden før App-store (men da kunne man så klart velge om en ville gi fra seg lisensen til neste eier eller ikke).

Brukerens avatar
medlem i 195 måneder
 


Returner til MacBook Pro



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere