Streame fra Ipad til AppleTV gjennom Iphone delt internett

Streame fra Ipad til AppleTV gjennom Iphone delt internett

Innleggav bankraner » søn 28.09.2014 12:13

Fant ingenting i forumet ved et par raske søk så spør her:

Har flyttet og får ikke internett på en stund. Jeg har brukt brukt iphones delt internett som nettverk for appletv og streamet sumo f.eks med gode resultater. Mye 4g data går, premier league kamp tok nesten 3gb, men samme det. Spørsmålet mitt er hva som skjer når jeg også kobler ipad på samme nettverk og streamer innhold som er lastet ned på ipad, over på appletv. Dette blir jo et internet nettverk hvor jeg ikke "henter" noe data gjennom 4g eller datatrafikk men streamer internt mellom enhetene. Kommer dette til å tappe meg for datatrafikk eller dette "gratis"?
medlem i 114 måneder
 

Re: Streame fra Ipad til AppleTV gjennom Iphone delt interne

Innleggav bankraner » fre 03.10.2014 20:14

Hæ? ingen ting? over 400 visninger på macforum og helt stille?
medlem i 114 måneder
 

Re: Streame fra Ipad til AppleTV gjennom Iphone delt interne

Innleggav Valotunk » fre 03.10.2014 20:56

Burde på ingen måte belaste deg for datatrafikk på abonnementet ditt, men det enkleste er vel å prøve.

Hvis det fungerer ser du vel ganske raskt om det går ut over datatrafikken.
medlem i 198 måneder
 

Re: Streame fra Ipad til AppleTV gjennom Iphone delt interne

Innleggav kimern68 » lør 04.10.2014 0:53

Med siste iOS og siste programvare versjon for Apple TV så kan man jo forsåvidt bruke Peer-to-peer Airplay, dette krever ikke at du kobler deg til et nettverk på noen måte og lar iOS enheten og Apple TV snakke direkte sammen. Riktignok så krever det at du har en tredje generasjons Apple TV med programvare versjon 7.0 eller nyere og en iOS enhet som er fra sent 2012 eller nyere med iOS 8 innstallert, senere kommer også denne funksjonen til OSX med OSX 10.10 og maskiner som er fra 2012 eller nyere. Her er orginal teksten til Apple om hvilken enheter som er støttet og med hvilken OS versjon:

Peer-to-peer AirPlay requires a Mac (2012 or later) with OS X Yosemite or an iOS device (late 2012 or later) with iOS 8; and an Apple TV (3rd generation rev A, model A1469 or later) with Apple TV software 7.0 or later.


Alternativt om du ikke vil bruke telefonen din som et trådløst tilgangspunkt så kan du også sette opp en liten trådløs router uten at den er koblet på nettet, så har du et trådløst nett du kan streame de mediafilene du har lagret på iPaden din.
medlem i 141 måneder
 

Re: Streame fra Ipad til AppleTV gjennom Iphone delt interne

Innleggav MadsN » tor 23.10.2014 21:08

Hei

Jeg har et noe lignende problem jeg ikke finner ut av...

Har en første gen. airport express jeg har koblet til steroen på hytta. Her har jeg kun 3g, og jeg ønsker å strømme musikk fra mobilnett via iphone 5 til airport. Lar dette seg gjøre eller er utstyret utdatert? Jeg har også en ipad Air uten sim, om dette hjelper på noe vis...

Jeg får strømma alt jeg har lagret på iphone/ipad til stereon, men når jeg ønsker å strømme ny musikk må jeg laste denne ned først, for så å kunne spille den av.. LITT tungvindt..

Takk for all hjelp!
medlem i 114 måneder
 


Returner til Nettverk



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron