iMac lagger

Diskusjon rundt Mac OS

iMac lagger

Innleggav Villmann » fre 31.10.2014 1:07

Heisann. Jeg har en iMac med følgende spesifikasjoner:
iMac (21.5-inch, Late 2012)
3,1 GHz Intel Core i7
16 GB 1600 MHz DDR3 som i går kveld begynte og lagge noe voldsomt. Jeg bruker maskinen hovedsaklig til og høre på musikk (spotify), spille World of Warcraft og betale regninger, med andre ord er ikke maskinen full av greier som kan få den til å lagge. Jeg har vanlig fps i WoW, 60-95 fps, men likevel lagger det kraftig. Også når jeg scroller i Safari, til og med når jeg nå skriver dette innlegget kan det stoppe opp før det kommer en drøss med ord jeg har skrevet opp. Jeg har ikke noe særlig kunnskap om Mac, så jeg trenger litt hjelp..

Er det noen som har peiling på hva jeg kan sjekke og evt gjøre med saken? Det er veldig irriterende.

Edit: Litt usikker på når dette starta, men tror jeg akkurat hadde begynt nedlastingen av Yostemite, noen sammenheng?
medlem i 187 måneder
 

Re: iMac lagger

Innleggav troffen » fre 31.10.2014 9:11

Bruker du Firefox?
Min erfaring er at Firefox på Mac fort kan spise opp mange gb med ram, så å avslutte Firefox helt frigjør masse minne. Det meste jeg har sett er at FF brukte 8gb(!) etter at kona hadde åpnet 30+ faner i løpet av et par dager :-!
medlem i 198 måneder
 

Re: iMac lagger

Innleggav Villmann » fre 31.10.2014 10:57

Jeg har Firefox installert, men jeg har ikke åpnet det, bruker bare Safari.. Tok også en Apple Hardware Test i går, men den fant ikke noe galt. =-O
medlem i 187 måneder
 

Re: iMac lagger

Innleggav Villmann » søn 02.11.2014 4:02

Jeg har kjørt både apple hardware test, samt ringt support. Ble geleidet gjennom noen ting jeg skulle gjøre, men siden problemet mitt er periodevis så var det vanskelig der og da og fastslå om det hadde fungert eller ikke. Det viste seg at det ikke hadde fungert. Nå har jeg lagt de få tingene jeg ønsker og beholde over på en USB-stick.

Har tenkt og "Erase and reinstall OS X" kan dette være en god idé? Er det noen som har peiling på hva jeg kan gjøre? Jeg begynner og bli ganske desperat etter og få maskinen som den var før oppdateringen. Jeg har ikke noe time capsule eller liknende, så noe backup utover de bildene jeg har på USB-sticken har jeg ikke.
medlem i 187 måneder
 

Re: iMac lagger

Innleggav svar » tor 06.11.2014 23:05

Holder med en tråd
viewtopic.php?f=149&t=296522

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 219 måneder
 


Returner til Mac OS



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]