Mistet Pages og Keynote etter formatering, why?

Diverse programvare

Mistet Pages og Keynote etter formatering, why?

Innleggav panserhansen » lør 01.11.2014 1:36

Hei,

som de fleste vet, får man laste ned iWork-pakken gratis fra App Store. Så fremst du har et epleprodukt som er nyere enn en viss dato osv.. Uansett. Jeg hadde fått tilgang til dette via min nye iPhone, til min noe eldre MBP. Alt funket fint, helt til dritten måtte formateres.

Noen som vet hvorfor iWork-appene har forsvunnet etter en formatering? Ikke ligger de i tidligere kjøp i Mac App Store (dog, de gjør det på iPhonen..), enda jeg satt og skrev på den senest i går! Ergo, eneste måten jeg finner tilgang på dem, er ved å kjøpe de - noe som frister lite siden jeg fikk de gratis for bare noen uker siden..

Jeg vet det står noe om at det gjelder bare en lisens, men det skulle vel være irrellevant da jeg benytter samme maskin og Apple-ID?

Håper noen er klokere på dette enn meg :)
medlem i 114 måneder
 

Re: Mistet Pages og Keynote etter formatering, why?

Innleggav svano » lør 01.11.2014 11:25

Hvordan du fikk "overført" lisensen din fra iOS til Mac vet jeg ikke, høres ut som en glipp i systemet om du ikke gjorde noe aktivt for å få det til. Lisens er forøvrig relevant her da lisensen for iOS og Mac er to ulike lisenser, begrensningen ligger ikke i antall brukere.

Det du kan gjøre for å få gratis tilgang til filene dine på Macen er å bruke iWork på icloud.com (fortsatt i beta).

Brukerens avatar
medlem i 195 måneder
 

Re: Mistet Pages og Keynote etter formatering, why?

Innleggav T.B.Hansen » lør 01.11.2014 13:48

Det er ikke slik at man kan laste ned disse programmene gratis, om man ikke allerede har en lisens. Hvert program koster 140 kroner eller deromkring, om man ikke har fått dem gratis med en Mac.

Hvis programmene fulgte med Mac'en mister man dem om man sletter disken og installerer en nyere versjon av Mac OS. Da må man kjøpe dem på nytt.

Om man har kjøpt programmene fra Mac App Store uavhengig av kjøpet av Mac, kan man laste dem ned på nytt med den Apple IDen man brukte til det opprinnelige kjøpet.

Dette er en (av mange) grunner til at det ikke er smart å foreta «clean install».

Brukerens avatar
medlem i 215 måneder
 


Returner til Diverse programvare



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere