Apple ID

Her kan du diskutere de Mac spørsmålene som faller litt utenfor de andre kategoriene

Re: Apple ID

Innleggav AndreasP » tir 04.11.2014 18:44

Hehe, spørs det. Testet nå med min bedre halvdel sin app store-konto, og hun får full tilgang til iCloud-tjenester med sin @gmail-konto. Så med mindre du også får viktige mailer etc til din @me/@icloud-adresse ville jeg nok bare kjørt på med alt mot @gmail for å rydde opp og opprettet egne @icloud til familyen (de som ikke har noe fra før så klart, trenger ikke enda flere ting å holde rede på ;) )

Lykke til uansett!

Brukerens avatar
medlem i 212 måneder
 

Re: Apple ID

Innleggav bohdi » fre 21.11.2014 22:02

Hei!

Har ikke komt stort lenger - har utsatt det (som mykje anna ;) ) - men lurte på ein ting før eg gyver laus på å få orden på icloud kontoane:

På ein mac - med separate brukarkontoar - kan ein ha ein logge på iCloud for kvar enkelt brukar?

Dvs at brukar a - er innlogga med a@icloud.com og b - er innlogga med b@icloud.com, og ved bytte av brukar på maskina så vil dette fungere glatt?

Meinar eg har lest ein plass at hardwaren/maskina berre kan tilhøyre ein icloud konto - men kanskje er surrar her - jobbar med å få oversikt gitt

Brukerens avatar
medlem i 226 måneder
 

Re: Apple ID

Innleggav AndreasP » fre 21.11.2014 22:21

Hver brukerkonto kan ha ulik iCloud tilknyttet seg..

Usikker på om man kan ha "Find my mac" aktivert på flere brukere på samme maskin, men resten av tjenestene skal funke bundet til brukeren.

Brukerens avatar
medlem i 212 måneder
 

Re: Apple ID

Innleggav bohdi » lør 22.11.2014 2:11

Ok, great!

Så - dette betyr at for den enkelte brukerkonto så kan eg gå inn på Systemvalg og sette opp iCloud for denne konto?

F eks for fruen, for meg og så vidare?

Som om det var "ekte" datamaskiner med dedikerte brukarar?

Deggern. Ved kjøp av f eks ein mac eller iPhone burde det blitt utlevert kursmateriale mtp å bygge i-identity - skjønnar at eg har tungt for det, men dette nærmar seg eit prosjekt for min del :-!

Brukerens avatar
medlem i 226 måneder
 

Forrige

Returner til Mac-hjørnet



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron