internett kontoer

Her kan du diskutere de Mac spørsmålene som faller litt utenfor de andre kategoriene

internett kontoer

Innleggav mactiss » lør 22.11.2014 23:20

Hei,

Er litt forvirret, så håper noen kan vise meg lyset ;)

Etter at jeg nå har tatt i bruk familedeling er jeg blitt "hektet" på icloud, når det nå har gått opp for meg hvilke muligheter dette tilbyr. Jeg bruker en gmail.com som min apple_id adr, men for at jeg skulle kunne benytte "notater" via icloud fikke jeg beskjed om at jeg måtte oprette en icloud@com epost adresse, noe jeg da jeg gjorde.

Det er mulig jeg hadde dette før, men er ikke før nå jeg har tenkt over det. Men når jeg går inn på "internettkontoer" så ligger både min google konto og min icloud konto der. Er dette den icloud kontoen som ble opprettet når jeg lagde en icloud.com konto i forbindelse med at jeg skulle få tilgang til "notater", eller ligger denne der uannsett pga at jeg bruker nettop icloud.

Når jeg er inne på feks "kontakter", "notater" så kan jeg velge om jeg vil vise kun google konto eller icloud konto, eller begge. Feks kontakter, der får jeg opp flere kontakter nå jeg bruker "begge" kontoene, fremfor kun icloud. Betyr dette da at jeg ikke har klart å synce alle kontaktene mine til icloud.... Blir litt forvirret...

Er det noen med kunnskap om disse "internettkontoene"... Hvor mange er standard, og er en av disse kontoene pga av at jeg opprettet en icloud.com i forbindelse med notater? Eller er det uannset sett to kontoer om du bruker icloud og du har en ikke icloud adr som apple_id?
medlem i 129 måneder
 

Re: internett kontoer

Innleggav Anders0077 » søn 23.11.2014 12:42

Hei! Er selv litt forvirret av dette. Har hatt min Apple id konto lenge. En @hotmail. Denne brukes som icloud og Apple id. Ikke noe mer. Har en @gmail konto som er den kontoen jeg bruker privat og til vanlig. Men har også denne under internett kontoret siden den er knyttet til Mail programmet i osx. Har flere ganger synes dette blir litt rotete, den gangene jeg det over kontorene og sync av div ting. Har jo gått greit, men synes visse kontoret blir overfløfige. Jeg bruker jo kunn @Hotmail til Apple id og icloud. Ser jo også ut som man et tvunget til å ha en ekstra konto for å ta i bruk hele icloud. Må nok bare ha tunga rett i munnen. Ser også at jeg får færre kontrakter, om jeg deaktiverer @gmail kontoen, noe jeg aldri helt har forstått. Har nå bare latt det gå, og funnet meg i å ha 2-3 kontoer... Hmmm
Anders

Brukerens avatar
medlem i 182 måneder
 


Returner til Mac-hjørnet



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]