Få bildet fra ødelagt mac til ny

Diskusjon rundt Apples bærbare for forbrukere

Få bildet fra ødelagt mac til ny

Innleggav suzz » man 24.11.2014 5:39

Jeg har en macbook pro som er 3 år gammel, den er delvis ødelagt, fungerer som i at jeg får skrudd den på og den er veldig treig. Får åpnet bilder og filer men kommer ikke inn på safari o.l. Har masse bilder som jeg gjerne skulle ført over til den nye macen min, jeg har prøvd å legge bildene over på ekstern harddisk, minnepenn, minnebrikke, gudene vet hva jeg ikke har prøvd. Det er begrenset hva som går på macen, i og med at jeg ikke får logget inn på nett får jeg heller ikke delt derfra. Er det noen som har forslag til hva jeg kan gjøre? Kan jeg f. eks dra til eplehuset å få noen til å skru ut harddisken og få tak i bildene sånn, og er det sikkert at man får tak i bildene da? Eller hvilke andre alternativer er det?
medlem i 113 måneder
 

Re: Få bildet fra ødelagt mac til ny

Innleggav budbringeren » man 24.11.2014 6:52

Hei, blir litt i tvil om jeg leser riktig.

Du får ikke ført bilder fra gammel til ny mac grunnet problemer med å logge inn på nett? Senere skriver du det med å skru ut hardisken og få tak i bildene. Her faller ihvertfall jeg ut.

Skulle det være at bildene var på nett, kan du vel logge deg inn fra den nye macen og laste de ned.

Mener du at de ligger i harddisken, har du prøvet å føre de over i target mode? Kanskje det fungerer. Har selv reddet mange filer gjentatte ganger fra ødelagte macer ved hjelp av Target Mode. Kanskje prøve det?

Brukerens avatar
medlem i 241 måneder
 

Re: Få bildet fra ødelagt mac til ny

Innleggav Helge Hafstad » man 24.11.2014 12:01

Her er litt mer om hva «Traget Disk Mode» er - og kan brukes til:

https://en.wikipedia.org/wiki/Target_Disk_Mode

Kobler du opp maskinene dine som beskrevet her så starter du iPhoto med alt-tasten nede (på maskinen med aktivt OS). Da kan du velge hvilket iPhoto-bibliotek som skal åpnes. For å slå sammen gammelt og nytt bibliotek kan du bruke et program som iPhoto Library Manager.

Brukerens avatar
medlem i 207 måneder
 


Returner til MacBook



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]