Videoer fra NRK

Her kan du diskutere de Mac spørsmålene som faller litt utenfor de andre kategoriene

Videoer fra NRK

Innleggav Kurtis » tor 27.11.2014 15:24

Hei
Jeg har Mavericks som OS på en Mac Pro. Når jeg vil spille av sportsvideoer fra NRK´s arkiv er det en forsinkelse på lyden i forhold til bildene. I skøyteløp starter de før startskuddet går. Noe irriterende. Kontaktet NRK med det svaret at det fungerte fint på deres windowsmaskin. Ingen hjelp altså. Noen her som har forslag til løsning. På forhånd takk.
medlem i 200 måneder
 

Re: Videoer fra NRK

Innleggav Valotunk » tor 27.11.2014 16:19

Kurtis skrev:I skøyteløp starter de før startskuddet går.


Tjuvstart kalles det og det hender innimellom ;)

Fra spøk til litt mer seriøst, hvilken nettleser bruker du? Safari? Har du prøvd med andre nettlesere? F.eks. Chrome, Firefox etc.
medlem i 197 måneder
 

Re: Videoer fra NRK

Innleggav Kurtis » tor 27.11.2014 23:10

Har prøvd Safari, Chrome Firefox og Opera. Samme resultat i alle nettlesere. På en annen maskin med Yosemite fungerer det i alle de nevnte leserne. Vil ikke oppgradere til Yosemite på Mac Pro da noen programmer ikke er kompatible.
medlem i 200 måneder
 

Re: Videoer fra NRK

Innleggav LOOM » fre 28.11.2014 16:35

Åpne http://tv.nrk.no/innstillinger og velg HTML5 hvis det står på Flash hos deg. Velg lagre og se om det blir bedre med avspillingene du prøver på

Brukerens avatar
medlem i 241 måneder
 

Re: Videoer fra NRK

Innleggav Kurtis » lør 29.11.2014 4:43

Takker for siste tips med HTML5. Det fungerer med Safari. Det fungerer ikke i Chrome - hvorfor det ikke virker finner jeg ikke ut av, men jeg får beskjeden "Det er problemer med å spille av mediainnholdet." og når jeg går i hjelpesiden står det at jeg må ha oppdatert Flashspiller???...:)
medlem i 200 måneder
 

Re: Videoer fra NRK

Innleggav Superhai » søn 07.12.2014 11:47

Kurtis skrev:"Det er problemer med å spille av mediainnholdet." og når jeg går i hjelpesiden står det at jeg må ha oppdatert Flashspiller???...:)

Det kan være problemer med Cookies, siden det er ved hjelp av de som nrk.no lagrer at du ønsker HTML5 - det kan hjelpe å tømme cache (men pass på å ikke slette cookies!) eller starte programmet på nytt. Chrome har vel innebygget Flash, så mulig at NRK har noe spesiell kode for akkurat Chrome.
medlem i 131 måneder
 

Re: Videoer fra NRK

Innleggav jag » søn 07.12.2014 17:07

Regner med at innstillingen hentes fram vha en "cookie".
cookie's er private for hver enkelt nettleser, så du må endre innstillinger både i Chrome og Safari.

/Jan
medlem i 184 måneder
 


Returner til Mac-hjørnet



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]