Time Machine

Her kan du diskutere de Mac spørsmålene som faller litt utenfor de andre kategoriene

Time Machine

Innleggav mactiss » tor 27.11.2014 23:26

Hei,

Har byttet ut superdrive med en HDD og satt inn en SSD for OSX i min MBP. Nå har jeg satt opp Time Machine til å kjøre mot HDD. Kan jeg bruke denne disken til noe annet , feks lagre bilder etc på den, eller kan denne da kun brukes til Time Machine?
medlem i 127 måneder
 

Re: Time Machine

Innleggav jerry.c.bush » lør 29.11.2014 2:06

Ja, du kan bruke den til det du ønsker selv om du også bruker den til Time Machine.

Brukerens avatar
medlem i 156 måneder
 

Re: Time Machine

Innleggav mactiss » lør 29.11.2014 16:05

Flott, takk for svar :-)
medlem i 127 måneder
 

Re: Time Machine

Innleggav T.B.Hansen » lør 29.11.2014 21:26

Time Machine lagrer nye kopier til disken er full, og begynner så å slette de eldste kopiene for å få plass til nye kopier. Det derfor mulig å bruke en disk både til Time Machine og til lagring av andre filer, så lenge TM ikke har fylt all ledig plass på disken.

Men: Alle lagrede filer bør sikkerhetskopieres, og sikkerhetskopiene bør ligge i en annen enhet enn originalfilene. Med den ordningen som er beskrevet her, vil sikkerhetskopien av startdisken ligge inne i Mac'en. Det vil si, at om Mac'en skulle bli ødelagt (f.eks. ved lydnedslag/overspenning), er det en reell sjanse for at også sikkerhetskopien vil være ødelagt, siden de to diskene sitter i samme enhet. Og de filene som er lagret på disken i tillegg til Time Machine-backupen, vil ikke være sikkerhetskopiert.

Jeg vil anbefale meget sterkt, at du skaffer en ekstern disk til sikkerhetskopiering; både til Time Machine og til kopi av filene du lagrer på den andre harddisken i Mac'en. Det finnes relativt rimelige disker med nettverkstilkobling; f.eks. fra WD. Har du en AirPort Extreme kan du også koble rimelige disker til denne med USB.

Brukerens avatar
medlem i 214 måneder
 

Re: Time Machine

Innleggav mactiss » man 01.12.2014 13:36

Flott, takk for svar og anbefaling :-)
medlem i 127 måneder
 


Returner til Mac-hjørnet



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere