Yosemite - Tanker?

Diskusjon rundt Mac OS

Yosemite - Tanker?

Innleggav OutOfLine » fre 28.11.2014 12:19

Nå har vel de fleste her fått kjøre Yosemite i en drøy måned.

Tanker ?
medlem i 194 måneder
 

Re: Yosemite - Tanker?

Innleggav Lost » fre 28.11.2014 14:00

Har funka som ei kule fra dag en hos meg. Både på MBA og iMac. Synes det er pent også :-)
medlem i 216 måneder
 

Re: Yosemite - Tanker?

Innleggav T.B.Hansen » fre 28.11.2014 14:42

Bare gleden her. Ingen grensesprengende nye tricks, men generell opprydning.

Installerer man oppgraderinger etter Apples forskrifter, og holder seg til skikkelig programvare og holder den oppdatert, slipper man problemer med OS-oppgraderinger. Forsøker man å «forbedre» standardprosedyrene for oppgradering, eller installerer en haug betaversjoner, gratisprogrammer fra nettet, «sikkerhetsprogrammer» eller systemtillegg som endrer funksjoner og utseende i Finder, får man problemer.

Brukerens avatar
medlem i 215 måneder
 

Re: Yosemite - Tanker?

Innleggav torsteng » fre 28.11.2014 15:19

Så vi som har sittet på gjerdet av forsiktighet bør bare oppgradere nå?
medlem i 166 måneder
 

Re: Yosemite - Tanker?

Innleggav mtefre » fre 28.11.2014 15:22

Har hatt wifi-problemer på min rMPB, selv etter siste systemoppdatering. Kan noen triks i boka, uten at det har hjulpet nevneverdig. Omstart av maskin/router er løsningen på kort sikt, så det ser ut til å være en minne-bug. Det var også et problem med default valg i mail, men det er rettet i siste versjon.
Ellers er jeg veldig fornøyd med Yosemite. Enda bedre arbeidsflyt, særlig for oss som veksler mellom mange filer og programmer. Og så er jeg glad den grønne vindusknappen har blitt knyttet til fullskjerm. Endelig gjør den nytte for seg :-)

Brukerens avatar
medlem i 250 måneder
 

Re: Yosemite - Tanker?

Innleggav Morse » fre 28.11.2014 18:41

Få gjerne med dere denne, problemer eller ikke:

http://www.techrepublic.com/article/pro ... TREb82e1fa

Brukerens avatar
medlem i 163 måneder
 

Re: Yosemite - Tanker?

Innleggav Jonas.J » fre 28.11.2014 21:11

Jeg har kjørt Yosemite fra den første betaversjonen kom. En del mindre problemer i begynnelsen, etterhvert gikk jeg over til Yosemite på begge mine maskiner, Mac Minis 2011.
Jeg synes at denne utgaven er lettdreven og rask og på mange måter minner den meg om 10.4 - lite ressurskrevende.
Da den endelige versjonen kom installerte jeg den som "clean install" for å være sikker på å ikke få noe med som ikke burde det.
Det er ikke ofte jeg er enig med T.B.Hansen, men jeg vil understreke det han sier om tilfeldig "sammenrasket" programvare som det flyter over på på nettet.
Bruker du hodet er dette den beste utgaven av OSX til nå.
Selvsagt vil det være svakheter som blir rettet opp etterhvert, det har det alltid gjort, det er derfor det kommer oppdateringer!
Maskinene mine er blitt raskere, kaldere og programmene "flyter" bedre.
Altså - fornøyd!
medlem i 152 måneder
 

Re: Yosemite - Tanker?

Innleggav simkort » lør 29.11.2014 0:51

En ting som irriterer meg med Yosemite. Har vært beta tester lenge og kjører nå siste versjon av 10.10.1 på en iMac 27" 2014.

Det som jeg synes er undelig er at flere ganger jeg bruker AirPlay for å dele skjermen min til AppleTV så opplever jeg at den fryser, og så av og til virker det ikke. Pleier å løse seg ved å ta en restart på AppleTV. Men dette var aldri problem før. Lurer på om det kan ha noe med OS X 10.10 å gjøre og lurer derfor på om det er andre som har erfaringer.

Tenkte også å poste dette i Feedback Assistant, men oppfordrer andre også til å gjøre dette om dere har dette problemet da Apple må finne en løsning på dette asap.
medlem i 213 måneder
 

Re: Yosemite - Tanker?

Innleggav iKarlsen » lør 29.11.2014 1:32

Fikk store problemer med en tredjeparts SSD, 6mnd gammel Samsung EVO 840, som rett og slett tok kvelden etter oppdatering.

Brukerens avatar
medlem i 196 måneder
 

Re: Yosemite - Tanker?

Innleggav Gitman » lør 29.11.2014 2:09

På min 13" 2011 macbook pro med Crucial ssd og 16 GB ram har jeg ikke hatt noen problemer. Hvorvidt DIN maskin vil få problemer er det vel ingen som kan si. Om man har en maskin man er avhengig av i jobb sammenheng kan det jo være lurt å vente med å oppgradere og evt google evt. problemer med det software/hardware man er avhengig av.
En tanke å ha i hodet er også at det vil alltid være noen som har problemer.
medlem i 231 måneder
 

Re: Yosemite - Tanker?

Innleggav Morse » lør 29.11.2014 3:53

Hvis det er en "jobbmaskin" man har, altså en som bare MÅ fungere, så sørg for å ha en fersk og bootbar klone før man setter igang med Yosemite...

Bare Time Machine holder ikke hvis du skal opp og stå straks.

Brukerens avatar
medlem i 163 måneder
 


Returner til Mac OS



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]