Er det noen vits med Yoesemite?

Er det noen vits med Yoesemite?

Innleggav adsum » tir 16.12.2014 23:22

Da Yosemite var nytt fanget jeg opp en del oppstartsproblemer. Så jeg valgte å ikke oppgradere (har Maverick).

Hvordan er det nå? Er det noen vits i å oppgradere?

Har folk problemer med Yosemite?
medlem i 185 måneder
 

Re: Er det noen vits med Yoesemite?

Innleggav Lost » ons 17.12.2014 7:48

Sjøl har jeg aldri hatt problemer med Yosemite, hverken på MBA eller iMac. Liker det nye utseende og de nye funksjonene :-)
medlem i 216 måneder
 

Re: Er det noen vits med Yoesemite?

Innleggav Morse » ons 17.12.2014 14:54

Smak, behag og behov. Har du iDingser, er Yosemite klart bedre hvis du ikke er redd for WiFi-problemer. Er du smart og ressurssterk, lager du en bootbar klone av harddisken din før du "tar spranget". :-)

Brukerens avatar
medlem i 163 måneder
 

Re: Er det noen vits med Yoesemite?

Innleggav adsum » ons 17.12.2014 15:05

Her var det to rod jeg ikke pleier å bruke. iDingeser, er det noe spesielt, eller er det "apple-produkter" generelt? Og "klone"...mener du back-up? Og "bootbar klone", hva er det?
medlem i 185 måneder
 

Re: Er det noen vits med Yoesemite?

Innleggav Morse » ons 17.12.2014 18:22

Mente om du eller dine har en iPad eller iPhone. Og med en "klone" menes en separat harddisk som er satt opp med et kloneprogram, f.eks. CarbonCopyCloner, slik at du kan starte maskinen din fra denne i tilfelle noe går galt. Bruker du CarbonCopyCloner, vil klonen normalt bli "bootbar". Se http://bombich.com/

Føler du deg ukomfortabel med denslags, hold your horses. Har du det fint med Mavericks, så hold deg trygt der, inntil du får orientert deg mer.

Brukerens avatar
medlem i 163 måneder
 

Re: Er det noen vits med Yoesemite?

Innleggav adsum » ons 17.12.2014 18:58

Ok, da holder jeg meg til Maveriks. Det er forresten første gang jeg har vært skeptisk til en Appleoppdatering. Det er mulig det har noe meg meg å gjøre. Men slikt burde jo interessere utviklerne - hvis det er flere av oss
medlem i 185 måneder
 

Re: Er det noen vits med Yoesemite?

Innleggav Superhai » ons 17.12.2014 22:13

Strengt tatt så har Apple som regel hatt issues med både .0 .1 og .2 av nye versjoner av OS X. Men det er varierende hvor utsatt man blir, avhengig av maskinvare og installert programvare.
medlem i 132 måneder
 

Re: Er det noen vits med Yoesemite?

Innleggav Jon Blund » tor 18.12.2014 0:54

Vi får tro at "problemene" løser seg etterhvert. Har selv heller ikke oppdatert denne gangen. Det får vente til neste år :)

Hilsen JB (som ikke har bootbare backups:)
medlem i 139 måneder
 

Re: Er det noen vits med Yoesemite?

Innleggav Morse » tor 18.12.2014 15:17

Har oppdatert, og er litt "grumbly" sånn dann og vann. "Trusty ole apps" som funka så fint i Mavericks, lager en del bråk. Derfor har jeg jeg naturligvis en klone som jeg kan boote fra når jeg heller trenger litt privattid for å gå en tur i regnet, eller sjekke steketermometeret (WEBER!) på gakk-gakken jeg har i ovnen.

Men du! Få deg nå endelig en bootbar bækk-øpp!

Mail meg gjerne på ban@hesbynett.no hvis du er usikker!

Brukerens avatar
medlem i 163 måneder
 

Re: Er det noen vits med Yoesemite?

Innleggav njadve » tor 18.12.2014 19:25

Jeg oppgraderte til Yosemite omtrent med én gang og har ikke hatt et eneste problem, verken på MBP eller Mini.

Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 

Re: Er det noen vits med Yoesemite?

Innleggav Grubasek » tor 18.12.2014 19:59

Det samme gjelder meg: Ikke ett eneste problem her heller. :-)

Brukerens avatar
medlem i 154 måneder
 


Returner til Programvare



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]