supertreg macbook pro 13"

Diskusjon rundt Apples bærbare for profesjonelle.

supertreg macbook pro 13"

Innleggav ulven_ » ons 17.12.2014 20:45

Hei, Jeg har en treg macbook pro 13" fra 2010, så jeg kjøpte en ssd disk og re-installerte.. fortsatt er den treg, og vifta starter å gå raskt kort tid etter jeg skrur den på, satte inn 8gb ram, fortsatt treg, for meg virker det som det kan være heatsinken som må byttes. er det noen som har gjort den jobben på en 13" før?

er det evt andre forslag til at maskinen kan være treg?
medlem i 154 måneder
 

Re: supertreg macbook pro 13"

Innleggav Morse » tor 18.12.2014 6:11


Brukerens avatar
medlem i 163 måneder
 

Re: supertreg macbook pro 13"

Innleggav Mumle » fre 19.12.2014 12:22

Det første du må gjøre er å skru på Aktivitetsmonitor og se hvilke partier som belaster maskinen. Hvis vifta går amok, er det et program som har hengt seg opp og sluker CPU. Avslutt det. Oppgrader, eller bruk et annet program.

Det kan også hende at du har for lite RAM (sjekk Aktivitetsmonitor) eller at du har full harddisk (brukes som avlastning når RAM er full).

Hvis ikke noe av dette er tilfelle, har du et hardwareproblem, og bør levere maskinen til service før du bytter for mange deler på egen hånd.
medlem i 221 måneder
 

Re: supertreg macbook pro 13"

Innleggav evenfell » ons 24.12.2014 13:28

Det første jeg ville har gjort er å resette NVRAM
Sjekk ut guide og info her:
http://support.apple.com/en-us/HT204063

Hvis det ikke hjelper så er neste spørmål hvilken SSD disk er det og hvilket mac OSX har du innstallert?
Man også etter NVRAM reset gå på disk utility og prøve repair disk
Hvis viften fremdeles sviver og er høylutt bør du prøve SMC (system management controller) reset
Slik:
http://support.apple.com/en-us/HT201295

Hvis ingenting av dette hjelper kan du hvis du har skrujern som passer mac skru av underlokket, og sjekke om det er støv i viften og blåse dette bort.

Hvis ingenting av dette hjelper så er nok en service aktuelt hos et apple verksted.
medlem i 178 måneder
 


Returner til MacBook Pro



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]