Trådløs ruter

Diskusjon rundt Apples bærbare for profesjonelle.

Trådløs ruter

Innleggav macn00by » fre 19.12.2014 19:16

Hei!
Jeg byttet passord på min ruter og har klart å glemme det nye passordet, så jeg restartet ruteren. Problemet mitt nå er at firmwaren jeg laster ned fra linksys sine nettsider ikke fungerer. Det popper opp en info.boks om at den ikke støtter operativsystemet. Ruteren heter "Linksys E1500", og den kjøpte jeg for ca 2-3 år siden. Jeg har ikke cd-rom på maskinen siden det er siste generasjon macbook-pro, så hvordan kan jeg løse dette?? Må jeg kjøpe en ny ruter med oppdatert firmware? :-/
medlem i 111 måneder
 

Re: Trådløs ruter

Innleggav lazyjacket » fre 19.12.2014 23:07

Tjas, det høres jo spes ut at firmware fra linksys sine sider ikke fungerer..

Du laster ned her ifra? http://support.linksys.com/en-eu/suppor ... 0/download

Men er det noen grunn til du må oppdatere firmware om du i utgangspunktet skulle resette et passord?

Uansett, så er det jo ikke feil å kjøpe en ny router hvis den har levd i 3 år.
Nye AC-routere er fint fint, særlig om man har NASer og mye annet på nett i heimen.
medlem i 132 måneder
 

Re: Trådløs ruter

Innleggav macn00by » søn 21.12.2014 4:03

Tingen er det at jeg trodde noen brukte internett linjen min, så jeg byttet passord.
Jeg klarte selvfølgelig å skrive inn noe feil og det nye passordet var feil, så jeg trykket inn den lille knappen på baksiden av routeren for å tilbakestille den.

Så nå må jeg jo ha firmware, og ja jeg var inne på Linksys sin hjemmeside for å laste ned dette.
medlem i 111 måneder
 

Re: Trådløs ruter

Innleggav piddien » man 22.12.2014 0:21

Om du trykker inn den lille knappen (ofte i et lite hull) på baksiden av ruteren så går den som oftest tilbake til standard innstillingene. Tror neppe at du trenger ny fastvare(firmware). Noen rutere husker passordet ditt, andre går tilbake til standard passord for ruter. Andre igjen bruker det som står på en lapp under ruteren. Lykke til
medlem i 148 måneder
 

Re: Trådløs ruter

Innleggav bzzlink » man 22.12.2014 1:16

Tast inn 192.168.1.1 i adressefeltet i nettleseren din når du er tilkoblet ruteren med kabel. Så skal du se at du får tak i den
medlem i 192 måneder
 

Re: Trådløs ruter

Innleggav piddien » man 22.12.2014 11:25

Ruter adressen finner du under systemvalg ->nettverk->avansert->TCP/IP--> ca midt på siden står det ruter, der finner du et nummer som du skriver inn i nettleseren din (akkurat som det står)
Oftest er det greit å kople seg rett på ruteren med en nettverkskabel først.

Du kan finne mer infor her:

http://pcsupport.about.com/od/linksys-d ... ssword.htm
medlem i 148 måneder
 


Returner til MacBook Pro



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]