Virus på macbook pro

Diskusjon rundt Apples bærbare for profesjonelle.

Virus på macbook pro

Innleggav Diddab » lør 20.12.2014 12:44

Hei!

Har fått et vannvittig virus på macen min, popper opp masse reklame hele tiden, og når jeg prøver å surfe på nettet blir jeg bare dirrigert inn til spørreundersøkelser hvor jeg kan vinne flere millioner kroner.

Noen som vet om et fra program for å få fjernet viruset? Evt hva må jeg gjøre?

Takk for svar!
medlem i 157 måneder
 

Re: Virus på macbook pro

Innleggav HEFJELLS » lør 20.12.2014 14:37

Du har ikke virus, men det er sikkert et program eller programtillegg som lager trøbbel. Du må gå igjennom programmene dine og/eller programtilleggene.
T B Hansen har skrevet dette om ditt problem:
"Har man installert programvare som sprer reklame eller er plagsomt på andre måter, løser man problemet ved å fjerne filene programmet har lagt i systemet. Siden slike filer gjerne har navn som ikke kan forbindes med programnavnet, må man huske hva man har installert, og søke på nettet etter løsninger — det vil si navnet på filene, og hvor i systemet de ligger. Har man dette, sletter man filene. Det trengs ikke ekstra programvare for å gjøre dette".
medlem i 164 måneder
 

Re: Virus på macbook pro

Innleggav Diddab » lør 20.12.2014 14:50

Tror ikke dette er problemet, da jeg plutselig fikk dette problemet når jeg logget på BI Nydalen sitt internett igår da eksamen startet.
medlem i 157 måneder
 

Re: Virus på macbook pro

Innleggav Johnny Gleden » lør 20.12.2014 16:04

Hei

Titt her
Flere som har hatt samme problem som ditt har fått løst det med snutten "AdawareMedic" samt hjelp fra denne siden
Så kansje gi det et forsøk....
http://www.adwaremedic.com/index.php
medlem i 120 måneder
 


Returner til MacBook Pro



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron