Mail trøbbel i Yosemite

Mail trøbbel i Yosemite

Innleggav eriksmith » fre 19.12.2014 13:34

Oppgraderte nylig til Yosemite på min MacBook Pro. Jeg bruker online.no konto i Mail og plutselig får jeg ikke innkommen epost. Får bare varseltrekanten og "Ingen mail" lyden. Å sende mail fungerer som normalt. Jeg har ikke rørt settingene i Mail på årevis. Hva skjer?

mvh ES
medlem i 224 måneder
 

Re: Mail trøbbel i Yosemite

Innleggav HEFJELLS » fre 19.12.2014 17:20

Hei! Har det samme problemet selv. Det stemmer at det kom etter en av oppdateringene. Eg gjør følgende:
Når mail er åpen klikker eg på CMD og kommatasten. I ruten som dukker opp klikker eg på Kontoer. Klikk deretter på en onlinekonto. Klikk deretter på Avansert. Nede i ruten skal det i feltet merket Port stå 995 og i ruten merket Bruk SSL skal det være et kryss. Når eg klikker på ruten Bruk SSL, for å sette et kryss vil feltet merket Port endre seg fra 110 til 995. Når det er gjort klikker eg på neste onlinekonto eller en annen konto. Det dukker opp en liten lapp som spør om eg vil arkivere endringene for den aktuelle kontoen. Klikker på arkiver. Når det er gjort for alle de aktuelle kontoene lukker eg det lille vinduet. I verktøylinjen min finner eg knappen merket med en konvolutt (hent post). Klikker på denne og "varseltrekantene" fra onlinekontoene mine forsvinner og de er i funksjon.
Det er dessverre ikke noen permanent løsning. Du vil sikkert måtte gjøre dette etter at maskinen har vært i dvale eller at den har vært avslått.
medlem i 163 måneder
 

Re: Mail trøbbel i Yosemite

Innleggav oolse » fre 19.12.2014 23:21

Jeg hadde ogås samme problem med min online mail. Etter mye fram og tilbake, slettet jeg mail kontoen, startet maskinen på nytt (Sikkert ikke nødvendig) Og la inn online kontoen på nytt. Og har virket bra siden, er noen uker siden nå.
For å slette konto: Mail, kontoer, så marker online kontoen, trykk på minus tegnet nederst.
medlem i 162 måneder
 

Re: Mail trøbbel i Yosemite

Innleggav Mumle » lør 20.12.2014 22:28

Har akkurat løst samme problem for kona etter oppgradering. Jeg måtte inn på kontoen, og krysse av for SSL under avansertfanen. Da byttet maskinen port, og alt gikk greit.
Skriver ikke dette for å vise at jeg er flink. Jeg aner ikke hvorfor det var nødvendig. Men SSL er uansett godt å ha, siden det er en krypteringsprotikoll.
medlem i 220 måneder
 

Re: Mail trøbbel i Yosemite

Innleggav HEFJELLS » lør 20.12.2014 22:39

Mumle: Vet ikke om du hadde/har det men hos meg skiftet portene til 110 når eg vekket Macen fra dvale eller slo den helt av og på. Det eg har gjort nå og ser ut til å funke er og gå inn i Systemvalg, klikke på Internettkontoer. Deretter klikker eg på den aktuelle kontoen og fjerner krysset i Aktiver denne kontoen. Når det er gjort med alle onlinekontoene mine, tar eg en omstart av Macen. Etter omstarten går eg inn på Systemvalg-->Internettkonoer og aktiverer de aktuelle onlinekontoene igjen. Dette ser ut til å gjøre susen. Har ikke hatt tilbakefall.
medlem i 163 måneder
 

Re: Mail trøbbel i Yosemite

Innleggav eriksmith » man 22.12.2014 2:32

Hei, takker for tips. Det var såre enkelt. Mail-Preferences-Advanced og huket av SSL og fikk Port 995. Case solved:)

ES
medlem i 224 måneder
 

Re: Mail trøbbel i Yosemite

Innleggav HEFJELLS » man 22.12.2014 12:37

eriksmith: Du gjorde " Mail-Preferences-Advanced og huket av SSL og fikk Port 995", det gjorde eg og men etter at eg vekket Macen fra dvale eller slo den på måtte eg djøre den prosessen omigjen. Etter at eg gjorde det eg beskriver i innlegget rett over her, har eg ikke hatt tilbakefall.
medlem i 163 måneder
 

Re: Mail trøbbel i Yosemite

Innleggav jrakkene » man 22.12.2014 17:00

Du må også huske på å ta bort krysset i boksen: <Finn og vedlikehold kontoinnstillinger automatisk>
medlem i 114 måneder
 

Re: Mail trøbbel i Yosemite

Innleggav HEFJELLS » man 22.12.2014 19:50

jrakkene: Det har ikke eg gjort og det funker fint her hos meg nå. Var nok å deaktivere kontoene (online), ta en omstart og aktivere onlinekontoene igjen. Har ikke hatt tilbakefall. (ennå)
medlem i 163 måneder
 

Re: Mail trøbbel i Yosemite

Innleggav Halion51 » tir 23.12.2014 16:34

Jeg har også hatt epost trøbbel etter oppdatering til Yosemite. Har også forsøkt alle de triksene som er nevnt her, men har fremdeles problemer med min onlinekonto........ :-(

Brukerens avatar
medlem i 147 måneder
 


Returner til Programvare



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere