Synkronisere Office 365

Diverse programvare

Synkronisere Office 365

Innleggav karloj » man 19.01.2015 15:36

Jeg har nå anskaffet meg office 365. Kan jeg synkronisere denne mellom flere Macer og med iPhone og iPad. Det gjelder særlig kalender og kontakter. Hva er erfaringen med dette.

Brukerens avatar
medlem i 197 måneder
 

Re: Synkronisere Office 365

Innleggav karloj » lør 24.01.2015 20:47

Jeg skjønner nå at jeg har kjøpt katta i sekken. Det var Outlook jeg ønsket for bl.a. å kunne sende bilder som vanlig vedlegg i e-post og ikke in-line slik som Apple mail gjør. Og det virker fint. Men jeg får ikke synkronisert adressebok og kontakter mellom mine Apple enheter. Det går vel kun via en Exchange server. Jeg kjøpte et 1 års abbonement for 5 enheter og det blir sagt opp når det utløper hvis ikke Apple og Microsoft snakker sammen innen den tid. Føler at Microsoft burde ha opplyst om disse begrensningene på sine salgssider. Jeg føler meg lurt.

Brukerens avatar
medlem i 197 måneder
 

Re: Synkronisere Office 365

Innleggav iKarlsen » lør 24.01.2015 21:13

Hmm. Jeg skjønner ikke helt hva du mener med vedlegg. Har brukt Mail i mange år, og jeg får bilder som vanlige vedlegg på samme måte som jeg gjør i Outlook på Windows. Kontakter synces via en ekstern tjenester og har ikke noe med klienten å gjøre. Detter tilbys av en del leverandører av e-post, og Exchange er ikke nødvendigvis nødvendig, forøvrig gjør iCloud dette, både kontakter, notater og kalendere.

Brukerens avatar
medlem i 196 måneder
 

Re: Synkronisere Office 365

Innleggav karloj » lør 24.01.2015 22:00

Jeg vil gjerne har vedlegg i Apple Mail som ikoner og ikke inline hvor f.eks. bilder vises i stedet for ikoner. Jeg sender ofte mange bilder i en mail og den blir veldig uoversiktlig. Mottakere får også bildene inline i mailen og ikke som ikoner. De må da høyreklikke på hvert bilde for å lagre det på sin maskin. Se for øvrig viewtopic.php?f=117&t=297029. Jeg har også brukt mail i mange år og har brukt noe som heter Attachment Tamer. I Yosemite har Apple gjort det vanskelig å få dette til. Jeg har Mac Pro, Mac Book Pro, iPhone og iPad som alle synkroniserer mot iCloud. Problemet er at Outlook ikke synkroniserer mot noen av disse og derved har jeg kjøpt katta i sekken. Hvis det finnes en måte å legge inn bilder i en Apple mail som vedlegg (lik Outlook) så vil jeg gjerne lære om det.

Brukerens avatar
medlem i 197 måneder
 

Re: Synkronisere Office 365

Innleggav Coopmega » lør 24.01.2015 22:46

Har ingen problemer med synkronisering mellom mine enheter (MacBook Pro, iPad,iPhone)
Se Innstillinger for Outlook. Velg Synkroniserings innstillinger
medlem i 138 måneder
 

Re: Synkronisere Office 365

Innleggav Ugland » man 26.01.2015 12:29

Jeg bruker mail satt opp som IMAP og det funker bra for meg.
Jeg kan da bruke outlook på pc, mail på mac, outlook på mac og telefon og nettbrett...

Såvidt jeg har skjønt så er IMAP at mailen ligger på server og at den enkelte klient syncroniseres opp mot serveren..
Så sletter jeg en mail på mac´en så slettes den også på server og også på mobilen.

Du trenger jo ikke bruke outlook kalender selv om du bruker outlook mail.
medlem i 125 måneder
 

Re: Synkronisere Office 365

Innleggav karloj » ons 28.01.2015 22:38

Jeg skjønner at jeg har store problemer med å forklare mail problemet i Apple mail. Det er bl-a- 15 sider med diskusjon i Apple support forum https://discussions.apple.com/message/2 ... 0#27323659.
Jeg har heller ikke greid å overføre adresseboka og kalenderen i OSX til Outlook. Er det riktig at jeg kan synkronisere Outlook mellom flere Macer og mellom Outlook og IOS enheter. Brukes da den vanlige kalenderen og adresseboka i IOS. Siden Outlook ikke snakker med iCloud, hvilken base skjer da sync via. Og skjer det kontinuerlig.

Brukerens avatar
medlem i 197 måneder
 

Re: Synkronisere Office 365

Innleggav iKarlsen » tor 29.01.2015 19:15

Hvordan har du satt opp mailen din, POP eller IMAP?
Hvem mailen din, hva er domenet?
Hva mener du med sync av outlook?
Hvilken versjon av Outlook kjører du, 2011 eller 2014?

Svar på disse kan det hende vi på forumet finner ut hvordan du kan få syncet det du ønsker.

Brukerens avatar
medlem i 196 måneder
 

Re: Synkronisere Office 365

Innleggav karloj » tor 29.01.2015 19:31

Mail i Outlook er ingen problem. Jeg bruker IMAP med Google. Med sync mener jeg å synkronisere kalender og adressebok mellom min MacPro, MacBookPro, iPad og iPhone. Jeg har Outlook 365 for 5 maskiner. På Macen er det fremdeles 2011 som kommer via 365. I Apple systemet fungerer dette knirkefritt via iCloud, men jeg har som sagt problemer med at Apple Mail legger vedlegg inline i mailen og ikke som vanlig vedlegg. Dette startet med Yosemite da Attachment Tamer som jeg brukte før ikke fungerer lenger. Mange av de som har Windows har problemer med å ta inn vedleggene som ligger inline pluss at jeg også mister oversikten.

Brukerens avatar
medlem i 197 måneder
 

Re: Synkronisere Office 365

Innleggav iKarlsen » lør 31.01.2015 14:09

Jeg var helt overbevist om at det var støtte for sync av kontakter og kalendere, men etter å ha testet med forskjellige kontoer og googlet litt fant jeg dessverre dette:

Can’t sync Outlook for Mac with calendars and contacts in Outlook.com, iCloud, Gmail accounts
Outlook for Mac does not currently support CalDAV or CardDAV. This means that it is not possible to synchronize your Outlook.com, iCloud, Gmail calendar or contacts with Outlook for Mac. However, Outlook for Mac does support iCloud Mail. For more information, see Microsoft Outlook for Mac compatibility with Apple iCloud.

Kilde: https://support.office.com/en-nz/article/Known-issues-in-Outlook-for-Mac-for-Office-365-af547e5c-4310-4d41-9944-08b1e842ebe4

Brukerens avatar
medlem i 196 måneder
 

Re: Synkronisere Office 365

Innleggav Snire » søn 01.02.2015 10:48

Ingen fullgod løsning, men når du skal sende flere bilder kan du pakke dem til en zip fil.

Brukerens avatar
medlem i 195 måneder
 


Returner til Diverse programvare



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron