Vil prisene på Mac synke?

Her kan du diskutere de Mac spørsmålene som faller litt utenfor de andre kategoriene

Vil prisene på Mac synke?

Innleggav Vegard-K » tir 27.01.2015 14:47

Hei.

Jeg har planer om å kjøpe Macbook Air, men etter at prisen på den rimeligste 13"-modellen har økt med nesten 2000 kr er jeg ganske skeptisk. Tror dere prisen vil synke i nærmeste fremtid, eller er det evt. noen smutthull for å få maskinen billigere utenom bruktmarkedet?
medlem i 161 måneder
 

Re: Vil prisene på Mac synke?

Innleggav Stereo Mac » tir 27.01.2015 14:59

Veldig vanskelig å svare på. Om det ble krig i store deler av midtøsten så ville oljeprisene gå opp.

Men utifra det geopolitiske verdensbildet akkurat nå er det dessverre lite som tyder på det i nær framtid.

Håper selvfølgelig jeg tar feil ;)

Brukerens avatar
medlem i 155 måneder
 

Re: Vil prisene på Mac synke?

Innleggav Tarkus » tir 27.01.2015 16:59

Merkelig dustesvar.

Du håper altså at det blir krig i store deler av Midtøsten så det kommer billigere Macer, StereoMac?

Til trådstarter: det er INGEN som vet om prisen vil stige eller synke, så å spørre om det her på forumet er bortkastet.

Brukerens avatar
medlem i 234 måneder
 

Re: Vil prisene på Mac synke?

Innleggav Superhai » tir 27.01.2015 17:09

Dollaren kryper opp mot 8 kr så jeg ville ikke holdt pusten for å si det slik.
medlem i 132 måneder
 

Re: Vil prisene på Mac synke?

Innleggav Gitman » tir 27.01.2015 20:54

Det var ikke "Dustesvar" fra Stereo Mac. Det er fallet i oljeprisene, grunnet stor oljeproduksjon i bl.a. midtøsten, som har svekket den norske krona og som er skyld prishoppet.
Hvor lenge det vil vare og når, eller om, prisene faller er det vel ingen som kan si.

Om du skal ha billigere maskin, uten de ulovelige alternativene, er jo studentrabatt, kjøp fra utlandet, med de bakdeler det medfører et par veier å gå.
medlem i 231 måneder
 

Re: Vil prisene på Mac synke?

Innleggav Valotunk » tir 27.01.2015 21:13

Vegard-K skrev:Hei.

Jeg har planer om å kjøpe Macbook Air, men etter at prisen på den rimeligste 13"-modellen har økt med nesten 2000 kr er jeg ganske skeptisk. Tror dere prisen vil synke i nærmeste fremtid, eller er det evt. noen smutthull for å få maskinen billigere utenom bruktmarkedet?


Komplett solgte standardmodellen til kr. 7990,- nå i helga som var, så det svarer seg å følge med. Tilbud dukker stadig opp.

Noen permanent prisendring fra Apple kan vi nok ikke regne med før den norske valutaen styrker seg betraktelig mot dollar.
medlem i 198 måneder
 

Re: Vil prisene på Mac synke?

Innleggav Stereo Mac » ons 28.01.2015 8:23

@Tarkus

Du leste det svaret som fanden leser bibelen. Nei, jeg håper ikke det blir krig i Midtøsten.

Brukerens avatar
medlem i 155 måneder
 

Re: Vil prisene på Mac synke?

Innleggav Tarkus » ons 28.01.2015 22:47

@ StereoMac:

Det var for så vidt greit med en oppklaring, men det var faktisk det du skrev, så jeg står fast ved min kommentar.

At du formulerer deg dårlig får du ta til etterretning og eventuelt rette på, det er ikke jeg som skal endre hvordan jeg leser det du skriver når du skriver så tvetydig som du gjorde.

@ trådstarter:

Nå går det jo en del rykter for tiden om en ny modell av MacBook Air uten flere av portene, og blir dette en realitet så vil det jo være lavere produksjonskostnader for en slik maskin. Jeg ville ha ventet litt dersom du ikke trenger maskinen akkurat nå. Apple pleier jo å sette ned prisen en anelse ved relanseringer/oppgraderinger, samt at de øker speccen på CPU & GPU & annet så man alt i alt for mere for pengene.

Brukerens avatar
medlem i 234 måneder
 


Returner til Mac-hjørnet



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]