Gmail og apple mail problemer

Gmail og apple mail problemer

Innleggav Talle » fre 30.01.2015 20:45

Merk at ting har fungert fint inntil for noen uker siden. Det fungerte også fint etter oppgradering til OS X 10.10. Men som sagt for noen få uker siden så fikk jeg følgende problem:

På Gmail kontoene mine, har totalt 4 stykker, så hender det, en sjelden gang, at det ikke dukker opp noe mail selv om maskinen og mail programmet har stått påslått hele dagen. Om jeg sjekker mailen på iPad eller iPhone, så dukker noe mails opp der. Men fortsatt ingenting på iMac'en. Nå hadde jeg plutselig 8 nye eposter, som har kommet jevnt de siste 6 timene, når jeg sjekket på iPad. Men ingenting i mail. Løsningen pleier da å være å avslutte mail programmet, og starte det igjen. Da pleier den å synkronisere etter noen minutter, gikk vel en 2-4 minutter tenker jeg så poppet alle 8 epostene inn på rekke og rad.

Noen som har ideer, tips eller råd ? Merk at jeg IKKE får noen feilmelding eller noe sånt i mail programmet. Alt ser normalt ut, men det kommer ikke nye eposter.

Tror dette KUN gjelder gmail kontoene. Og som sagt, problemet har kommet i det siste. Og jeg TROR ikke det har oppstått etter oppgradering til OS X 10.10.

Brukerens avatar
medlem i 198 måneder
 

Re: Gmail og apple mail problemer

Innleggav Stereo Mac » lør 31.01.2015 13:14

Hei!

Opplever litt bugs selv av og til.

Pleier å slette kontoen å legge den til. 1-2 ganger i året eller noe sånt.

Brukerens avatar
medlem i 155 måneder
 

Re: Gmail og apple mail problemer

Innleggav Talle » søn 01.02.2015 14:10

Prøvde nå og slette gmail kontoene, som er de eneste jeg har problemer med. Men nå får jeg ikke lagt dem til igjen. Hverken mail eller notater er nå mulig å legge til ?

Brukerens avatar
medlem i 198 måneder
 

Re: Gmail og apple mail problemer

Innleggav Stereo Mac » søn 01.02.2015 19:58

Hmmm... Ikke opplevd dette. Om du går på internett kontoer kontoer under systemvalg?

Ligger kontoen der som deaktivert?

Om så er tilfelle, fjern den og legg den til igjen.

Brukerens avatar
medlem i 155 måneder
 

Re: Gmail og apple mail problemer

Innleggav Talle » søn 01.02.2015 20:09

Var det jeg prøvde, og da fikk jeg som sagt ikke aktivert dem igjen, dvs. fikk ikke haket av email der.

Plutselig sluttet driten å funke på ipad og iphones også, både min, samboeren sin, og barna sine. Så jeg skjønte jo at her er det noe større feil.

Det var tydeligvis enten modemet eller airport extreme som hadde gått i heng, og det gikk tydeligvis kun ut over gmail.

Brukerens avatar
medlem i 198 måneder
 


Returner til Programvare



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere



cron