Sprengt høytaler mbp

Diskusjon rundt Apples bærbare for profesjonelle.

Sprengt høytaler mbp

Innleggav hansk_e » søn 01.03.2015 6:12

Akkurat kommet hjem fra fem uker på sjøen, og min kone sier hennes mac book pro 2012 har dårlig lyd, og ber meg fixe den.

For meg virker det som høytaleren er spengt. Er dette mulig? Hun sier hun ikke har spillt særlig høyt, det skjedde helt plutselig. Bare for å vertifisere, har jeg koblet opp til en bluetuth høytaler. Lyder er fin der.

Er det noe jeg kan gjøre selv?
Er ikke krise, har betalt for apple care på macen, så regner med det order seg. Men kjedelig å være uten maskin noen dager.
medlem i 147 måneder
 

Re: Sprengt høytaler mbp

Innleggav T.B.Hansen » søn 01.03.2015 15:46

Sist jeg hadde det, dekket ikke AppleCare annet enn det som likevel er dekket av norsk reklamasjonsrett — dvs at feil forårsaket av bruker ikke er dekket. Om høyttaleren er sprengt, vil dette sannsynligvis bli regnet som en brukerfeil.

Før du leverer maskinen til reparasjon (med sjanse for at du må betale både feilsøking og eventuell reparasjon av egen lomme), bør du sjekke om lydutgangen er OK. Om det sitter noe fast i minijack-hullet kan dette påvirke lyden i de interne høyttalerne — siden kontakten også er en bryter for disse, og fremmedlegemer i hullet kan gi dårlig kontakt til høyttalerne.

Brukerens avatar
medlem i 215 måneder
 

Re: Sprengt høytaler mbp

Innleggav tiddylicious » man 02.03.2015 10:23

Det er forøvrig en enkel ting å fikse om du er litt fingernem.

Brukerens avatar
medlem i 167 måneder
 


Returner til MacBook Pro



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]