Hvilken AirPrint printer?

Re: Hvilken AirPrint printer?

Innleggav nosey » søn 01.02.2015 19:50

Mange takk for tipset jerry.c.bush
Det ble verre når geirill kom med sitt innspill. Om det han sier stemmer (kanskje ikke for alle Epson-skrivere, men vanskelig å vite), så er jo det synd. Vil gjerne ha en skriver jeg vet er bra, med de funksjonene jeg trenger, til en god pris, uten å møte på problemer.

Noen andre som kan bekrefte eller avkrefte "påstanden" til geirill?

Hvis ikke, går jeg for HP Photosmart, 5520 eller 5530. 5530 er jo nyest, så hvorfor ikke gå for den, særlig når det er 30% på den hos Komplett.no
Lurer på om det tilfeldigvis gjelder nå, eller om den er på tilbud fordi den ikke er så populær, isåfall av hvilken grunn?

@jerry.c.bush
Når du snakker om arkmater, mener du da en egen arkmater for kopiering? Isåfall er jo det veldig smart, om man skal kopiere flere ulike ark, så man slipper å legge i ett og ett.

Hvis det er den "vanlige" arkmateren for utskrift du snakker om, så står det at HP Photosmart 5520 har 80-arks innskuff og 15-arks utskuff.

Ser forøvrig at HP 5530 heter "Envy", mens 5520 heter "Photosmart". Lurer på hva forskjellen er. Skriver 5520 bedre bilder?

Brukerens avatar
medlem i 139 måneder
 

Re: Hvilken AirPrint printer?

Innleggav jerry.c.bush » søn 01.02.2015 21:29

HP 5530 er den som overtar for HP 5520. Så det er bare en nyere versjon av samme skriveren. Om du kjøper en av de så kan du jo bli meget fornøyd uansett om dine behov er som du sier. Men jeg har ikke angret selv på at jeg valgte skriver med akrmater for scanning/kopiering. (Ingen av de to HP skriverene har det)

Ang det geirill sier så sier min egen erfaring det motsatte. Men merk deg at det er en erfaring fra meg og ikke noen stor test utført på mange skrivere. Bare de jeg selv har hatt.

Jeg har hatt flere Canon siste årene som jeg trodde var bra helt til jeg ble lei av å kjøpe nye patroner så og si hele tiden. Jeg tok sjansen på en Epson for noen år siden som jeg ble meget positivt overasket over. Jeg har spart inn den skriveren et par ganger på det jeg hadde brukt på blekk til den siste Canon skriveren jeg hadde på den tiden. Den slukte blekk og måtte hele tiden renses når den ikke var brukt på en stund. Da raste blekket gjennom i en forrykende fart.

Men gå for en av de to HP skriverene du. Gjerne den fra Komplett som er billig og som jo er en nyere versjon av samme skriveren.

Edit: Tror jeg skal legge til at min Epson skriver, jeg mener jeg har hatt den i ca 4 år nå, aldri har trengt en dyserens. Canon skriveren jeg hadde sist trengte dette ustanselig, spesielt når det var lang tid siden sist den var brukt. Dette bryr ikke Epson seg om og spytter ut perfekt utskrift umiddelbart selv om jeg ikke har brukt den på flere måneder.

Brukerens avatar
medlem i 156 måneder
 

Re: Hvilken AirPrint printer?

Innleggav nosey » søn 01.02.2015 22:08

Scanning/kopiering blir nok mer nøyaktig/enda penere med arkmater, for da blir den plassert helt rett hver gang.

Jeg går for HP Envy 5530. Den er billig, så om det skulle vise seg at den ikke er noe særlig (sluker blekk, må renses ofte etc..) så har jeg ikke brukt så mye penger på den, og kan eventuelt da kjøpe en Epson.
Når den skal renses, da må den ikke inn på et verksted for å renses manuelt, det er en prosess den gjør av seg selv? (Har aldri hatt egen skriver før).

Takk skal du ha, nå ble jeg ganske mye klokere og valget ble enklere. Prøver HP, så får vi se hvordan det går :)

Brukerens avatar
medlem i 139 måneder
 

Re: Hvilken AirPrint printer?

Innleggav jerry.c.bush » søn 01.02.2015 23:17

Dysene renses av skriveren selv med en prosess og med bruk av blekk.
Canon skriveren ba om dette ustanselig og når den renset dysene så gikk det med enormt mye blekk.

Brukerens avatar
medlem i 156 måneder
 

Re: Hvilken AirPrint printer?

Innleggav nosey » søn 01.02.2015 23:25

Åja
Du får altså varsel når den vil renses?
Du må ikke rense, men det lønner seg, om den ber om det?
Er dette for å hindre uttørking?

Brukerens avatar
medlem i 139 måneder
 

Re: Hvilken AirPrint printer?

Innleggav jerry.c.bush » man 02.02.2015 0:55

Dysene tetter seg med uttørket blekk og dette må renses ut. Det som da blir brukt er blekk.
Man får melding på skriveren når dette må gjøres, men man kan rense oftere om man vil selv om det ikke blir opplyst om det på skriveren.
Manualen til enhver skriver beskriver hvoran dette gjøres.

Brukerens avatar
medlem i 156 måneder
 

Re: Hvilken AirPrint printer?

Innleggav nosey » man 02.02.2015 1:06

Beklager unødvendig mange spørsmål, er jo klar over at jeg kunne lest det i manualen, men da har jeg det klart :)

Brukerens avatar
medlem i 139 måneder
 

Re: Hvilken AirPrint printer?

Innleggav djxfade » fre 06.02.2015 0:00

Konica Minolta C3350, full AirPrint støtte med siste firmware :)

Brukerens avatar
medlem i 190 måneder
 

Re: Hvilken AirPrint printer?

Innleggav geirill » søn 15.02.2015 1:07

Jeg har en epson stylus pro 7900 til 35000. Masse blekk forsvinner med unødvendig dyserens. Samme med en billigere epson modell som jeg bruker.

Problemet er at skriverhode har så små dysehull at hodet får problemer med å skrive ut korrekt hvis de ikke blir brukt ofte!(clogger seg)

Eldre epson modeller har ikke dette problemet.

Det er bare et tips, hold dere til Canon :-)
medlem i 181 måneder
 

Re: Hvilken AirPrint printer?

Innleggav nosey » ons 04.03.2015 12:22

Det ble en HP 5530 Envy på meg. Veldig fornøyd. Har ikke brukt den så lenge enda, så kan ikke si så mye om blekkforbruk, men tror det ser bra ut. Til mitt bruk er den helt fin. Rimelig skriver og billige, store blekkpatroner.

Brukerens avatar
medlem i 139 måneder
 

Re: Hvilken AirPrint printer?

Innleggav Johnny Gleden » tor 05.03.2015 0:44

Hei

Satte fargelasern på hold en stund og dro ut kontakta da jeg fikk en Canon IP 5200 gratis fra en bekjent som hadde flere stykker stående
Printern er fra før svartedauen men printer som en gud og 3 fulle sett ( 15 patroner ) med farge betaler jeg sirka kr 80.00 + frakt på sirka kr 40.00 på nettet
Både min venn og jeg har vel kjørt opp et par sett hver oss av disse billigpatronen uten noe plunder
Billigere blir det vel ikke til husbruk........
http://www.ebay.co.uk/itm/250976199565? ... EBIDX%3AIT
medlem i 119 måneder
 

Forrige

Returner til Diverse maskinvare og nettverk



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere



cron