ABCDE - ikke QWERTY

Her kan du diskutere de Mac spørsmålene som faller litt utenfor de andre kategoriene

ABCDE - ikke QWERTY

Innleggav DADDY » tor 05.03.2015 16:56

Er det mulig?

Både for mac og IOS.

Hilsen prosjekt på gamlehjemmet

Brukerens avatar
medlem i 189 måneder
 

Re: ABCDE - ikke QWERTY

Innleggav jerry.c.bush » tor 05.03.2015 17:29

Tror nok eneste måten dette kan gjøres på er det som blir forklart her: http://superuser.com/questions/665494/h ... t-in-macos
Men jeg har aldri vært bort i noe som dette før, så det kan være andre som har noe mer sikkert om emnet enn meg.
Overstående gjelder dog OS X og ikke iOS og jeg ser at det er fra 2013, så om det fortsatt fungerer vet jeg heller ikke, men det kan være at dette setter deg på rett spor ang hvordan du skal få det til.

Brukerens avatar
medlem i 157 måneder
 

Re: ABCDE - ikke QWERTY

Innleggav DADDY » tor 05.03.2015 22:25

Takk, dropper det for maccen. De får lære seg Let-Finn-Trykk-metoden.

Til IOS må det da finnes noe siden det bare er software. Men kanskje ikke for æøå. Håper andre her kan ha tips.

Brukerens avatar
medlem i 189 måneder
 

Re: ABCDE - ikke QWERTY

Innleggav Helge Hafstad » tor 05.03.2015 23:19

Det aner meg hva «prosjekt» du ev snakker om, siden jeg har en del erfaringer med den slags. Da har jeg opplevd at de største problemene ofte er de tastene som ikke har en logisk tegn-tilknytning, som Space, Shift; Cmd, Tab, Shift-lock - og gjerne også de med bare «fluelort».

Kan bli et svært krevende prosjekt, det der...:-)

Brukerens avatar
medlem i 207 måneder
 

Re: ABCDE - ikke QWERTY

Innleggav DADDY » fre 06.03.2015 8:55

Helge, takk for innspill.

De tastene er beskrevet som "for ungdommen".

Får bare lete litt og håpe på flere gode svar her.

Brukerens avatar
medlem i 189 måneder
 

Re: ABCDE - ikke QWERTY

Innleggav Helge Hafstad » fre 06.03.2015 15:06

Høres ut som en god plan. Når du har spesifisert vekk flere taster så blir det kanskje til slutt ganske så håndterlig. Fx kun F-taster - da får du programmert alt på øverste rad og fn-tasten kan tapes fast i låst modus. De øvrige tastene nøytraliserer du fx med stearin eller aspic alt etter bruker...:-)

Brukerens avatar
medlem i 207 måneder
 

Re: ABCDE - ikke QWERTY

Innleggav Superhai » lør 07.03.2015 13:04

For iOS så kan dette være et alternativ
https://itunes.apple.com/app/id914007100
ellers så har jeg ikke noe tro på at tastatur som følger alfabetisk er noe særlig enklere, antageligvis fungerer det lett med ord som kun inneholder ABCDEFG, men deretter så er det nok så som så.
medlem i 132 måneder
 


Returner til Mac-hjørnet



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]