Bildestrøm

Bildestrøm

Innleggav mactiss » tir 24.03.2015 21:38

Hei,

Har satt på bildestrøm på min iphone og på min macbook pro, men kan ikke finne hvor de legger seg på macen. Skal "min bildestrøm" legge seg på venstresiden i Finder?
Eller hvor legger den seg?
medlem i 128 måneder
 

Re: Bildestrøm

Innleggav jerry.c.bush » tir 24.03.2015 21:40

Ingen steder i Finder finner du bildestrømmen. Da må du åpne iPhoto eller Aperture om du har det.

Brukerens avatar
medlem i 156 måneder
 

Re: Bildestrøm

Innleggav mactiss » tir 24.03.2015 21:49

Hei, og takk for svar!

Har Iphoto, hvordan går jeg frem der for å "importere" de? :-)

Jeg har forsøkt å åpne "valg" inne i Iphoto, når jeg da markerer Icloud, skjer det ingenting....Altså icloud symbolet inne i iphoto er helt dødt....
Sist endret av mactiss den tir 24.03.2015 22:18, endret 1 gang
medlem i 128 måneder
 

Re: Bildestrøm

Innleggav jerry.c.bush » tir 24.03.2015 22:17

Tror du må gå på menylinjen og finne det der, men jeg husker ikke hvor.... har heller ikke iPhoto installert, så jeg får ikke sjekket det. Men det skal være under en av fanene på menylinjen når du er inne i iPhoto.

Brukerens avatar
medlem i 156 måneder
 

Re: Bildestrøm

Innleggav mactiss » tor 26.03.2015 21:39

Hei igjen, og takk for ditt forsøk på å hjelpe meg :-)

Finner ikke noe på menylinja, men som nevnt under "valg"-"icloud", men det skjer ingenting når jeg forsøker å trykke på "icloud"...

har fulgt denne oppskriften...


"Jeg ser ikke noen bilder i Min bildestrøm-oversikten i iPhoto eller Aperture.
Kontroller at Mac-maskinen har en aktiv Wi-Fi- eller Ethernet-tilkobling. Hvis du ikke får koblet til Internett, vil ikke oppdateringer til Min bildestrøm vises i iPhoto eller Aperture. Du kan bruke denne framgangsmåten for å løse problemer med Internett-forbindelsen på Mac-maskinen.
Velg Systemvalg > iCloud på Mac-maskinen.
Kontroller at avkrysningsruten for Bildestrøm er markert og at du er logget på samme iCloud-konto som du bruker på dine andre støttede enheter.
Åpne iPhoto eller Aperture og velg Valg > iCloud (eller Bildestrøm).
Hvis du bruker iPhoto 9.4 eller nyere eller Aperture 3.4 eller nyere, påser du at Min bildestrøm er markert. Hvis du vil at alle nye bilder som du laster opp til iPhoto- eller Aperture-biblioteket, skal ble lastet opp til Min bildestrøm, markerer du Automatisk opplasting.
Hvis du bruker iPhoto 9.2.2 til og med 9.3.2 eller Aperture 3.2.3 til og med 3.3.2, markerer du Aktiver bildestrøm og Automatisk importering."

forslag til hva jeg kan gjøre?
medlem i 128 måneder
 

Re: Bildestrøm

Innleggav jerry.c.bush » fre 27.03.2015 9:14

Beklager, da er jeg tom for idéer. Jeg har ikke mulighet til å sjekke noe heller pga at jeg ikke har hverken bildestrøm eller iPhoto tilgjengelig på maskin jeg bruker nå.

Brukerens avatar
medlem i 156 måneder
 

Re: Bildestrøm

Innleggav mactiss » fre 27.03.2015 13:34

Uannsett, mange takk for din behjelpelighet :-)
medlem i 128 måneder
 

Re: Bildestrøm

Innleggav jerry.c.bush » fre 27.03.2015 17:43

Jeg testet med en maskin nå. Lastet ned iPhoto, åpnet systemvalg og deretter iCloud. Klikket på Bilder og åpnet iPhoto. I det store vinduet til venstre så kom det opp to knapper der jeg valgte bruk iCloud. Det tok noen sekunder, så begynte bilder å laste inn.
Om det ikke fungerer for deg, så kan du forsøke gå på menylinjen og velge iPhoto deretter valg og deretter iCloud. Marker alle boksene der og lukk vinduet.
Om det fortsatt ikke fungerer så avslutter du iPhoto og starter det igjen.

Om det fortsatt ikke fungerer så er jeg i alle fall helt tom for idéer igjen.

Brukerens avatar
medlem i 156 måneder
 

Re: Bildestrøm

Innleggav mactiss » fre 27.03.2015 22:26

Hei igjen, og takk for at du forsøker å hjelpe :-)

Det rare er at jeg ikke får icloud som noen alternativ på venstre side, og når jeg velger icloud under valg, skjer det ingenting når jeg trykker på icloud. Jeg har logget inn å ut av icloud, restarta mac, men det fungerer fortsatt ikke :-( Det ser ikke ut til at iphoto skjønner at jeg er logget inn på icloud.....?

Jeg har også slettet iphoto og lastet det ned på nytt......
medlem i 128 måneder
 

Re: Bildestrøm

Innleggav mactiss » tor 09.04.2015 20:32

Hei igjen,

Nå har jeg fått tilgang til min bildestrøm (fra iPhone) i det nye programmet, bilder.

Jeg får bare inn bilder som er tatt etter at jeg satte dette opp i bilder, med andre ord ikke alle som ligger under bildestrøm i min iPhone ...er dette slik det skal være?

Er det mulig å legge alle mine bilder fra kamerarullen i min iPhone over i bildestrøm, også på iphone, for å vise disse under bildestrøm på macen?
medlem i 128 måneder
 


Returner til Ny på Mac / Bestilling og kjøp av Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]