Filkopiering "kneler" nettet på 1 maskin?

Filkopiering "kneler" nettet på 1 maskin?

Innleggav DADDY » lør 18.04.2015 10:26

Pussig problem, hvis jeg kopierer 1 .iso-fil til maccen så "kneles" nettverket fullstendig.

Nettradio kutter ut, Safari er uuutrolig treig osv.

Hva kan dette være?

Kablet nettverk, det er 2 switcher ala Clas Ohlson her. Vil 2 bedre switcher kunne hjelpe?

Brukerens avatar
medlem i 188 måneder
 

Re: Filkopiering "kneler" nettet på 1 maskin?

Innleggav MCSE » lør 18.04.2015 16:19

Heisan DADDY.

Vi har hatt et lignende problem. Når Time Machine starter en backupjobb blir den ene Mac Pro'en suppetreg.

Noe av problemet lå i nettstrukturen da noen av kablene var Kat5 og "noen" hadde nappa ut den ene av de to nettkablene fra nasene så all trafikk gikk gjennom en Kat5 kabel.

Vi bruker en HP switch (ProCurve 1410-16G). En 8 porters (HP 1810-8G v2) koster litt under 1000.- lappen og jeg mener den har livstids garanti. Dette er meget bra saker og er kablingen din i Kat5e eller Kat6 burde du kunne kjøre store mengder data til-fra det meste uten plunder. Kat6 nettkabler får du rimelig hos Biltema (Røde).

PS: Når du handler ting med livstidsgaranti så ta høyde for fremtidig bruk!

Bruk alltid alle nett-portene på "dingsene" dine, hvis feks. en fler-porters Nas må gjøre 2 ting er det ofte maskinvaren i Nasen/dingsen som bestemmer trafikkhastighet og ikke den generelle hastigheten på nettet / switch'en.

Prøv å unngå å la datatrafikk gå i gjennom Apple dingser som Airport bokser etc. Jeg har dårlig erfaring med dette men så er data trafikken her omkring på grensen til sykelig. ;)

Jeg har også en mistanke om at det er noe krøll i forrige OS X oppdatering (men vet ikke).

L.
medlem i 165 måneder
 

Re: Filkopiering "kneler" nettet på 1 maskin?

Innleggav DADDY » lør 18.04.2015 16:46

Takk MCSE, jeg shopper 2 bedre switcher og håper det hjelper.

Gode råd ellers du kom med, tusen takk igjen.

Brukerens avatar
medlem i 188 måneder
 


Returner til Nettverk



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron