Bilder på alle enheter

Diskusjon rundt Mac OS

Bilder på alle enheter

Innleggav Berlevaagnytt » søn 12.04.2015 10:18

Mulig jeg har misforstått noe, men om jeg har hele biblioteket på Imacen, og aktiviserer icloud bildebibliotek for å laste dette opp til clouden, skal ikke alle disse da bli tilgjengelig i Bilder på MBPen min da når icloud-bildebibliotek aktiviseres der?

Har ingen bilder på MBP fra før, og tanken var jo at det skulle holde å ha det i skyen+ orginaler på iMacen.

Hvordan ser jeg om hele biblioteket er lastet opp til clouden?
medlem i 156 måneder
 

Re: Bilder på alle enheter

Innleggav teknoguiden » søn 12.04.2015 11:17

Du har forstått det riktig. Logg inn på icloud.com og trykk på bilder så ser du hva som ligger i skyen.
medlem i 143 måneder
 

Re: Bilder på alle enheter

Innleggav iBoy » søn 12.04.2015 11:26

I valgmenyen på Bilder er det en fane som heter iCloud. Der er en progresjonslinje som viser hvor langt programmet har kommet i å laste opp bildene (mulig den blir borte når det er ferdig). Du kan også logge deg inn på icloud.com og se bildene der. Hvis alle er der, er de ferdig lastet opp.
medlem i 245 måneder
 

Re: Bilder på alle enheter

Innleggav Berlevaagnytt » søn 12.04.2015 15:09

..og da er/skal alle bildene være tilgjengelig på MBP og iOS enhetene som er tilknyttet kontoen? Med 350gb bibliotek tar det vel bare litt tid da :-P
medlem i 156 måneder
 

Re: Bilder på alle enheter

Innleggav teknoguiden » søn 12.04.2015 17:20

Det kommer nok til å ta en god stund å laste alt opp i skyen. Men du bør allerede begynne å få opp en del av bildene dine på de andre enhetene, hvis ikke er det antagelig noe som ikke er som det skal.
medlem i 143 måneder
 

Re: Bilder på alle enheter

Innleggav Berlevaagnytt » søn 12.04.2015 18:49

Ser bare at det står på iMacen at "laster opp 15306 bilder og video".. progressbaren er knøttliten, og vært slik hele dagen. Tallet endrer seg heller ikke :-/

Bilder på icloud er kun 746 eller noe, og ser at disse endrer seg ganske så kjapt om jeg tar et nytt bilde med iPhonen, men hadde jo håpt å fått tilgjengelig alle bildene fra hovedbiblioteket da.. tenkte jo at dette var en av tingene som skulle være enkelt å få til..

Edit: slik ser det ut i lange tider på iPhonen.. noe lignende på iMacen
https://www.dropbox.com/s/nbuuudof9b5lp ... .jpeg?dl=0
medlem i 156 måneder
 

Re: Bilder på alle enheter

Innleggav Berlevaagnytt » lør 18.04.2015 9:23

Genialt.. 6 dager nu.. 4000 lasta opp, kun 12000 igjen.. Par-tre uker til nu serru :rolls eyes:
medlem i 156 måneder
 

Re: Bilder på alle enheter

Innleggav Berlevaagnytt » tir 21.04.2015 15:35

Pokker ikke holdbart i det hele tatt den opplastingsgreia på biblioteket.. Bruke flere uke uten at det skjer nevneverdig.. Fått lasta opp 4-4500 bilder nu på 8-9 daga..

Søppel :-/
medlem i 156 måneder
 

Re: Bilder på alle enheter

Innleggav iBoy » tir 21.04.2015 15:45

Det er råfiler det er snakk om? 20-30 MB? Hva slags internetthastighet har du?
medlem i 245 måneder
 

Re: Bilder på alle enheter

Innleggav Berlevaagnytt » tir 21.04.2015 16:07

70/70 linje, hos Homesbase.

Ingen råfiler, men en blanding av jpeg i høy oppløsning og videofiler fra iphone og gopro

15858 objekter igjen å laste opp, har stått eksakt slik i 2 døgn nu.

Edit: Kanskje verdt å nevne at mbp, ipad og iphone, som alle står på optimaliser Mac-lagring, får alle nye bilder tatt på iphone umiddelbart etter kontakt på wifi.
Det er biblioteket fra Imac som skal lastes opp og samtidig skal laste ned orginaler til denne maskinen, som tydeligvis ikke vil være med på gamet..
medlem i 156 måneder
 

Re: Bilder på alle enheter

Innleggav Rillto » tir 21.04.2015 16:52

Det er nok noen millioner Apple brukere som nå laster bildene sine opp i skyen så du blir nok tildelt begrenset båndbredde slik at du ikke skal stenge ute andre.
medlem i 133 måneder
 

Re: Bilder på alle enheter

Innleggav Berlevaagnytt » tir 21.04.2015 20:19

Rillto skrev:Det er nok noen millioner Apple brukere som nå laster bildene sine opp i skyen så du blir nok tildelt begrenset båndbredde slik at du ikke skal stenge ute andre.


Ser den ja, og har lest litt slikt i diverse fora rundt om, men ser samtidig at enkelt ikke har problemer i det hele tatt, og når support hos apple(norge) ikke har fått in én klage ang. slow upload, mæ en viss plass, blir æ bare irritert.

Litt som at Altinn bryt sammen selv om at de VET ka som skjer når skatten legges ut, og BØR være forberedt på trøkken som kommer :-)

EDIT: Lurer litt på om det er/kan være, en ide å sette iMacen også tel "Optimaliser Mac-Lagring" for så å aktivere "Last ned orginaler til denne maskinen" på ett senere tidspunkt... Any thoughts about that?
medlem i 156 måneder
 

Re: Bilder på alle enheter

Innleggav Kludrik » ons 22.04.2015 9:32

Noen som vet hvordan jeg får overført bildene fra sikkerhetskopien av den gamle iphone 4 og ipad til bilder tilgjengelig for alle nye og gamle enheter? Etter å ha kjøpt Iphone 6 får jeg ikke lenger tilgang til alle de gamle bildene.
medlem i 212 måneder
 

Re: Bilder på alle enheter

Innleggav Berlevaagnytt » tir 28.04.2015 15:32

Det begynner å flaske seg her..., 15 daga 24/7 og nå kun 3-4000 igjen av 16000ish bilder og videoer....

Men, noen som aner hvorfor det dukker opp nye filer i "nylig slettede bilder" hver dag, selv om jeg tilsynelatende ikke kan huske at jeg sletter noe her...?
Duplikater som slettes eller annen finurlig sak? Vil helst ikke miste bilder i samme slengen :/
medlem i 156 måneder
 

Re: Bilder på alle enheter

Innleggav Rillto » tir 28.04.2015 22:14

Det gikk fint hos meg men jeg har bare 2 Gb bilder. Når fremdriften stoppet opp skrudde jeg av og startet på nytt igjen. Da gikk fremdriften fortere. Hver gang man åpner bilder på en telefon eller ipad starter sykroniseringen. Så hvis ikke alle bildene viser på nheten din så start bilder på nytt et par ganger.
medlem i 133 måneder
 


Returner til Mac OS



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]