Mail..

Diskusjon rundt Mac OS

Mail..

Innleggav nille2015 » lør 25.04.2015 14:25

Mail lukker seg før jeg får åpnet programmet.. Har prøvd å kjøre Time Machine på det, men får ikke lov..
Noen som kan hjelpe meg?
medlem i 107 måneder
 

Re: Mail..

Innleggav Haakon » lør 25.04.2015 16:20

Jeg hadde tilsvarende problem, og måtte tilslutt re-innstallere OSX.
Funker ikke TimeMachine? Du MÅ vel nesten ta back-up før re-innstallering....
medlem i 236 måneder
 

Re: Mail..

Innleggav Helge Hafstad » lør 25.04.2015 18:17

Gå-meny/Verktøy/Diskverktøy - marker disken din i vinduet og velg «Reparer diskrettigheter».

Hvis ikke dette hjelper så må du som allerede nevnt reinstallere OS X.

Brukerens avatar
medlem i 206 måneder
 

Re: Mail..

Innleggav Lars A. Gundersen » lør 25.04.2015 21:43

Omstart og holde nede CMD-R for å starte i recovery modus. Åpne Diskverktøy fra valgene du får opp etterhvert og kjør Reparer disk på startopp-volumet ditt. Omstart normalt igjen og prøv igjen.

Virker ikke fremdeles?
Lag en ny bruker i Eple-meny -> Systemvalg -> Brukere og grupper. Logg ut, logg inn som den nye brukeren, prøv å starte Mail nå.
Funker fremdeles ikke? Reinstall.

Funker det og du får fram "Velkommen til Mail" skjermen? Avslutt, logg ut og logg inn som den opprinnelige brukeren. Bruk Gå-menyen i Finder igjen. Med menyen trukket ned, hold nede ALT-tasten og du vil se valget 'Bibliotek' vise seg fram i menyen. Velg det.
I Finder-vinduet som åpner seg, finn mappen som heter 'Mail'. Markér (klikk på én gang) mappen og trykk Enter/Retur tasten slik at navnet på mappen blir redigerbbar. Døp mappen om til "Mail_korrumpert".
Start Mail igjen og den vil lage en fersk Mail-mappe samme sted og vise "Velkommen til Mail" skjermen og la deg sette opp kontoer etc på nytt.
Når alt det er unnagjort og du får epost inn i innboksen og slikt, kan du importere postbokser fra den gamle mappen ved å bruke importer postboks valget i Arkiv-menyen.
Velg type "Apple Mail" postbokser og finn og bla deg ned i mappen "Mail_korumpert" -> V2 og videre.
Du kan velge hele Mail_korrumpert mappen og Mail vi lete og importere alle lesbare postbokser den finner i alle undermapper om jeg ikke husker feil, og putte dem i en mappe "Import" sammen med de andre postboksene i venstre sidefelt i Mail.

Lykke til!

Brukerens avatar
medlem i 198 måneder
 

Re: Mail..

Innleggav nille2015 » lør 25.04.2015 22:20

takk for tips - skal få testet dette :)
Har tatt backup... :)
medlem i 107 måneder
 

Re: Mail..

Innleggav nille2015 » søn 26.04.2015 22:21

Tusen takk for all hjelp - måtte krype til korset til slutt og reinstallere dessverre.
Men nå virker alt som det skal :)
medlem i 107 måneder
 


Returner til Mac OS



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron