Erfaringer med Bilder?

Erfaringer med Bilder?

Innleggav Ducati » søn 26.04.2015 22:24

Er det noen som har kommet godt i gang med å bruke nye Bilder?
Har noen spørsmål jeg håpte å få svar på:

1. Hvordan takler Bilder flere iphotoalbum? Må man merge iphotoalbum for å få alt inn i Bilder?
2. Hvis man bruker iCloud og optimaliserer 100gb, hvor mye plass tar dette på mac og iphone?
3. Andre erfaringer verdt å nevne?

Takker for innspill :)

-A-
medlem i 172 måneder
 


Re: Erfaringer med Bilder?

Innleggav Haakon » man 27.04.2015 20:34

Jeg ble ille skuffet, fordi "Hendelser" er borte. Den funksjonen brukte jeg masse.
medlem i 237 måneder
 

Re: Erfaringer med Bilder?

Innleggav Morse » tir 28.04.2015 1:31

Hendelser/events:

http://www.macworld.com/article/2880207 ... wered.html

" Will Photos import my events from iPhoto?
In its own special way, yes. When you import your iPhoto library, events will appear under the Albums heading as iPhoto Events. Open this album and you’ll see each event listed by date. Double-click on one of these former events to view its contents. "

Brukerens avatar
medlem i 162 måneder
 

Re: Erfaringer med Bilder?

Innleggav Haakon » tir 28.04.2015 11:05

Takk for det, men man kan vel ikke redigere/lage nye hendelser lenger?
medlem i 237 måneder
 

Re: Erfaringer med Bilder?

Innleggav Morse » tir 28.04.2015 17:05

Skulle ønske jeg hadde tid til å svare, men please sjekk linkene ovenfor. Og ikke vær redd for å spørre, her er mange glupe hoder på denne saiten!

Nettopp nå: http://www.cw.no/artikkel/apple/apples- ... okskaniner

Brukerens avatar
medlem i 162 måneder
 

Re: Erfaringer med Bilder?

Innleggav Ducati » tir 28.04.2015 20:09

Jeg har flere eldre iphoto album som jeg vil ha inn på det nye systembiblioteket slik at jeg får det syncet mot icloud. Eneste metoden jeg finner for det er å gå via Aperture? Men jeg har ikke Aperture.
Noen som har sett andre workarounds på dette?
medlem i 172 måneder
 

Re: Erfaringer med Bilder?

Innleggav Helge Hafstad » tir 28.04.2015 23:26

Ta en titt på iPhoto Library Manager og la Bilder velge det biblioteket du slår sammen der.

Brukerens avatar
medlem i 206 måneder
 

Re: Erfaringer med Bilder?

Innleggav Ducati » tir 28.04.2015 23:30

Har tenkt samme tanken, men det sammenslåtte biblioteket blir ikke system biblioteket som lagres i skyen...
medlem i 172 måneder
 

Re: Erfaringer med Bilder?

Innleggav Bumblebee » ons 29.04.2015 15:17

Jeg synes "Bilder" er bra på mange måter, mens det også er en skuffelse på andre.
Prosessen med å lage oversiktlig struktur blir mer tungvint for min del når iPhoto nå er historie.

Jeg pleide å importere fra kameraene til hendelser. Hendelsene fungerer da som et album. Nå må jeg først importere på dato, for så å opprette album i etterkant.. tungvint.

Har også oppdaget at dersom jeg velger å flytte gamle iphoto-hendelser ut fra mappen med samme navn og til album-mappa, mister hendelsene/albumene kronologien, og det blir et eneste rot i systemet. Sistnevnte skjønner jeg ikke logikken i mtp at metadata som dato og tid er riktig på alle bildene.

Det er heller ikke mulig å geotagge bilder som mangler dette, eller redigere tagger som er feil.. sistnevnte skjer støtt med bilder som er tatt med iPhone

Brukerens avatar
medlem i 185 måneder
 

Re: Erfaringer med Bilder?

Innleggav Flemkarl » lør 16.05.2015 20:23

Hei

Er det noen som vet hvordan man endrer visning/sorterer slik at de nyeste bilder ligger på topp.I iPhoto kunne man velge hvordan man ville sortere dette, men finner ikke dette i nye Bilder appen.
Savner også å kunne gå inn på kartet og se hvor i verden jeg har tatt bilder. Er dette fjernet nå?
medlem i 168 måneder
 

Re: Erfaringer med Bilder?

Innleggav Macini » fre 12.06.2015 17:12

Tar tak i denne og spør om det samme som innlegget over. Hvordan få nyeste bilder på toppen?

Brukerens avatar
medlem i 216 måneder
 

Re: Erfaringer med Bilder?

Innleggav teknoguiden » fre 12.06.2015 21:23

Hvis du mener sortering av album etter dato eller tittel kommer det med El Capitan-oppdateringen i høst. Da får man også muligheten til å geotagge bilder, bruke utvidelser fra tredjeparter og faces-funksjonen får en ansiktsløftning.
medlem i 142 måneder
 

Re: Erfaringer med Bilder?

Innleggav Macini » fre 12.06.2015 22:05

OK! Da er de bare å fortsette å bruke Aperture til Bilder blir bedre så det kan testes på nytt. Funker det ikke da er det bare å kjøpe Lightroom

Brukerens avatar
medlem i 216 måneder
 

Re: Erfaringer med Bilder?

Innleggav jerry.c.bush » lør 13.06.2015 6:41

Eller å fortsette å bruke Aperture...

Brukerens avatar
medlem i 156 måneder
 

Neste

Returner til Programvare



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron