Salg av defekt Mac?

Salg av defekt Mac?

Innleggav clmac92 » lør 02.05.2015 17:19

Hola!

Har en mid 2011 Macbook Air 13" med en delvis defekt skjerm. Søkte litt på nett over muligheter til salg av denne, og fant fort macrep dott no. Har noen erfaring med denne siden? Ble skeptisk når de spør om både kontonummer og legitimasjon, virket som litt vel mye informasjon for å få motta et prisoverslag.

Noen som vet om andre, helst seriøse mennesker, som kjøper macer som kan repareres? Ser selvfølgelig på finn som et alternativ.

Taakk!
medlem i 107 måneder
 

Re: Salg av defekt Mac?

Innleggav Superhai » lør 02.05.2015 19:09

Mange som liker å pusle litt med elektronikk kjøper defekte maskiner og setter de sammen som Frankensteins monster. Jeg ville bare lagt det ut på Finn til en pris du synes er akseptabel, og sett hva slags respons du får. Deretter sett på andre alternativer om det ikke slår til. Det er vel en del risiko og firmaet du nevnte har sikkert brent seg på det, og derfor krever dette.
medlem i 131 måneder
 

Re: Salg av defekt Mac?

Innleggav Helge Hafstad » lør 02.05.2015 20:11

Ble skeptisk når de spør om både kontonummer og legitimasjon, virket som litt vel mye informasjon for å få motta et prisoverslag.


Dette er vel likeså tvert om. Skal de kjøpe maskinen din så må de jo kunne overføre penger til deg. Og ellers så viser de til «Brukthandelforskriften», der selger bl.a. skal kunne dokumentere at dette ikke er tyvegods.

Jeg kjenner ikke til disse, men slik de fremstår så virker de seriøse nok. Du kan sikkert oppnå en bedre pris på det private markedet, men det er ikke sikkert du er ferdig med saken med det. Selger du til disse så vil jeg tro at du er det.

Brukerens avatar
medlem i 206 måneder
 

Re: Salg av defekt Mac?

Innleggav lifeform » tir 05.05.2015 0:00

Har en 27" iMac fra ca. 2011 og Macbook Pro 13" fra 2013. Begge defekte. Er det da faktisk mulig få noe for disse ??
medlem i 160 måneder
 

Re: Salg av defekt Mac?

Innleggav Helge Hafstad » tir 05.05.2015 10:02

Javisst. Du kan legge dem ut på finn.no eller innhente bud fra fx firmaet som nevnes her. Du får mest betalt på finn.no vil jeg tro. Treffer du på en som kun trenger LCD-skjerm så kan du jo selge RAM og andre komponenter separat. Sjekk ut fx www.ifixit.com for å kunne skru på denne.

Brukerens avatar
medlem i 206 måneder
 

Re: Salg av defekt Mac?

Innleggav lifeform » tir 05.05.2015 11:30

Flott! Skal høre med de.
medlem i 160 måneder
 


Returner til MacBook Air



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere



cron