Treg start på safari/internett

Diskusjon rundt Apples bærbare for profesjonelle.

Treg start på safari/internett

Innleggav srtorp » ons 06.05.2015 20:09

Hei
Etter siste oppdatering så opplever jeg at min MacBook pro bruker ca 1 - 1 1/2 minutt på og starte "internett". min kone sin er ikke sånn og iphone og ipad er helt normalt. Så det er ikke nettet. Når jeg først er inne så går alt kjapt og greit.
Har 8g ram I7 og ssd.
medlem i 140 måneder
 

Re: Treg start på safari/internett

Innleggav ch_knapp » ons 06.05.2015 20:52

Har du mange faner?
Har du full harddisk?

Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 

Re: Treg start på safari/internett

Innleggav srtorp » ons 06.05.2015 22:39

ch_knapp skrev:Har du mange faner?
Har du full harddisk?


Begynner og få ganske full hardisk, ca 50gb igjen av 256. Åpner kun en fane.
medlem i 140 måneder
 

Re: Treg start på safari/internett

Innleggav Helge Hafstad » ons 06.05.2015 22:50

Etter siste oppdatering så opplever jeg at min MacBook pro bruker ca 1 - 1 1/2 minutt på og starte "internett".


Opplever det samme på min MBP 15" tidlig 2011. Det var ikke slik tidligere, nei. Da de første betaene av Yosemite kom så var det mye problemer med at særlig MBP dukket opp i nettverket med et nummer bak navn. «HHs MBP (2)» fx. Dette fikk jeg vekk den gang ved masse styr og resetting av alle rutere. Da var nummereringen kommet opp i 28.

Ser nå at min har fått en slik nummerering igjen. Er det samme tilfelle hos deg? Sjekk Systemvalg/Deling/Maskinnavn.

Brukerens avatar
medlem i 207 måneder
 

Re: Treg start på safari/internett

Innleggav srtorp » ons 06.05.2015 23:31

Nei ikke noen nummer etter navnet og macbook. Men kom også etter Yosemit. Prøvd forskjellige modem, så det må være noe maskinen jobber med før den lanserer internettet.
medlem i 140 måneder
 

Re: Treg start på safari/internett

Innleggav Morse » fre 08.05.2015 3:17

Sjekk hvilke startobjekter du har, og slå av de du ikke trenger. Prøv også en runde med Onyx, det er aldri feil:
http://www.macupdate.com/app/mac/11582/onyx

Brukerens avatar
medlem i 163 måneder
 

Re: Treg start på safari/internett

Innleggav LaStrada » fre 08.05.2015 23:46

Dette er en bug i Yosemite. Har det selv, og har googla meg fram til denne lønsingen:
http://www.techrepublic.com/article/pro ... -yosemite/
For min del funka det med det første de gjør, å endre "location". Har dog ikke testa det så mange dagene så kan ikke svare på om det funker på alle nettverkene jeg pleier å bruke.

Brukerens avatar
medlem i 217 måneder
 

Re: Treg start på safari/internett

Innleggav srtorp » søn 10.05.2015 15:58

Takk for svar, men ingen har hjulpet så langt. hadde mange trådløse nettvert i historikken så jeg trodde jeg fant grunnen der men det hjalp ikke og slette dem.
Ikke noe stort problem, bare bortskjemt med en maskin som er lynrask i det meste.
Hvis jeg ikke trykker umiddelbart på safari ikonet når jeg åpner lokket så tar det igge så lang tid, så det virker som om det er noe maskinen "jobber" med før den er klar for og gå på nett. (ingen lykkhjul som snurrer)
medlem i 140 måneder
 

Re: Treg start på safari/internett

Innleggav nikkor » tir 12.05.2015 21:26

etter siste oppdatering så ble påloggingen på wifi kjempetreg, badeballen dukket og opp ved flere anledninger og har hatt mine første system kræsj på imacen.

yosemite har vært en nedtur for min del , spesielt bilder er blitt ennå mere lukket i forhold til fb/ blogg .
medlem i 199 måneder
 



Returner til MacBook Pro



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere



cron