Lim inn i Imail på Mac problemer

Diskusjon rundt Mac OS

Lim inn i Imail på Mac problemer

Innleggav LasseVeie » fre 22.05.2015 9:53

Hei!

Når jeg tar et utklipp med Cmd, Ctrl, Shift, 4 og limer det jeg har klippet ut i ny mail i Imail og sender, blir ikke utklippet med og vises til mottaker. Jeg har så langt tatt den unødvendige (håper jeg) veien om å lime inn i word og sende en word fil som vedlegg.

Må da finnes en bedre måte?

Lasse
medlem i 225 måneder
 

Re: Lim inn i Imail på Mac problemer

Innleggav Grubasek » fre 22.05.2015 10:18

Jeg brukte kommandoen Cmd, Shift, 4 for å legge bildet på skrivebordet. Derfra dro jeg det inn i en ny mail og sendte det (i full størrelse) til meg selv, og det funket helt utmerket.

Brukerens avatar
medlem i 154 måneder
 

Re: Lim inn i Imail på Mac problemer

Innleggav LasseVeie » fre 22.05.2015 10:27

Knall!! Takk for raskt svar :)

Jeg må ta ta runden via at den lagres på skirvebordet for så å legge som vedlegg. Rart det ikke er mulig å bruke den kommandoen som jeg skrev og deretter lime rett inn i mailen....

Men uansett takk :)

L
medlem i 225 måneder
 

Re: Lim inn i Imail på Mac problemer

Innleggav Grubasek » fre 22.05.2015 10:30

Ja, men det tar jo omtrent like kort tid, for bildet legges jo på skrivebordet automatisk. Det eneste du kanskje må gjøre er å endre filnavnet. :-)

Brukerens avatar
medlem i 154 måneder
 

Re: Lim inn i Imail på Mac problemer

Innleggav Helge Hafstad » fre 22.05.2015 10:51

Testet det her og det fungerer for meg. Jeg har imidlertid endret standard-formatet for skjermbilde til pdf, png er etter mitt skjønn et lite praktisk format å sende pr epost.

Du kan endre dette med fx programmet Coctail eller se etter en måte å gjøre det på via Terminal.

Brukerens avatar
medlem i 207 måneder
 


Returner til Mac OS



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]