Defekt skjerm, lyse flekker og "brennmerker"

Her kan du diskutere de Mac spørsmålene som faller litt utenfor de andre kategoriene

Defekt skjerm, lyse flekker og "brennmerker"

Innleggav mariroyskatt » lør 23.05.2015 14:36

Hei.
Jeg har en Macbook Air 13" mid 2013 med skjermproblemer.

Den fikk helt ny skjerm i høst etter det oppstod flekker (både lyse og brunaktige) på den, som ifølge Eplehuset skyldtes fukt. Nå har det samme skjedd på nytt, bare et snaut halvår etter skjermerstatninga.
Er det noen som har hatt det samme problemet? Kan det være en svakhet ved maskina?


Jeg kan ikke fatte og begripe hva det er jeg "gjør galt". Jeg er student og har den i sekken til og fra skolen. Om det regner, har jeg regntrekk over sekken, og jeg har den aldri med inn på badet eller liknende. Den ligger alltid i ei beskyttelsesmappe med "isolasjon", og ikke engang på vinterstid kan jeg kjenne at den er kald når jeg tar den ut igjen av sekken etter å ha gått hjem eller liknende, og derfor er jeg heller ikke overbevist om at kondens kan ha skapt problemene.
medlem i 177 måneder
 

Re: Defekt skjerm, lyse flekker og "brennmerker"

Innleggav Morse » tir 26.05.2015 14:26

Høres mer enn merkelig ut. Hva slags nærmere bestemte forklaring fikk du av Eplehuset in the first place?

Brukerens avatar
medlem i 162 måneder
 

Re: Defekt skjerm, lyse flekker og "brennmerker"

Innleggav mariroyskatt » tir 26.05.2015 16:59

De sa at det var omfattende fuktskader i hele skjermen, og at det selvsagt ikke skyldtes feil fra deres side. Mannen på Eplehuset så først på skjermen og sa "sånn skal det ikke være. Dette er ikke trykkskader, så da dekkes det av garantien", før kontrabeskjeden fra verkstedet kom.

Jeg har jo ingenting å stille opp med, for om de sier det er fukt (igjen), så hjelper det ikke akkurat om jeg sier at det er umulig.
medlem i 177 måneder
 

Re: Defekt skjerm, lyse flekker og "brennmerker"

Innleggav Helge Hafstad » tir 26.05.2015 17:44

Det er veldig nærliggende å tro at dette skyldes kondens. Du underbygger dette med å skrive
...ikke engang på vinterstid kan jeg kjenne at den er kald når jeg tar den ut igjen av sekken


Fuktigheten har neppe kommet fra komponenter i maskinen og det hjelper fint lite med den «isolasjon» som ev måtte være i vesken. Hvis maskinen er varm og luften utenfor kald - samtidig som fuktigheten er høy - så er sannsynligheten høy for at det kondenserer i møtet mellom disse.

Brukerens avatar
medlem i 206 måneder
 


Returner til Mac-hjørnet



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron