Skifte HDD til SSD - restore fra ekstern HDD?

Diskusjon rundt Apples bærbare for profesjonelle.

Skifte HDD til SSD - restore fra ekstern HDD?

Innleggav Jafaquake » ons 27.05.2015 10:58

Ops. Klarte å redigere innlegget ved en feil.

Jeg skal skifte ut min gamle HDD med en ny SSD, og lurer på hvordan jeg får gjenopprettet alle filene mine fra min eksterne HDD. For å installere OS-et på nytt regner jeg med at jeg må lage en bootable USB og installere derfra.

Edit: Jeg har et spørsmål til. Er det noen som vet hvordan jeg kan se progresjonen i speilingen til min eksterne disk? Jeg kunne se det første gangen jeg gjorde det, og senere har det vært et ikon øverst i oppgavebaren hvor det har stått. Nå har den forsvunnet.

Edit: Og et tredje spørsmål. Macen min restarter av seg selv oftere og oftere, to ganger i dag, så jeg har valgt å bruke min stasjonære PC til den er fikset. Jeg lagde en tråd for ikke så lenge siden om å bytte batteri, tror dere det er den som har gått? Har resatt PRAM og kjørt Disk Utility uten hell. Greit å finne ut om det er batteriet som forårsaker dette, slik at jeg slipper å betale et tillegg for at de på verkstedet skal finne ut hva problemet er. :)
medlem i 127 måneder
 

Re: Skifte HDD til SSD - restore fra ekstern HDD?

Innleggav stianiquniesz » fre 29.05.2015 11:36

Du kan vel bare lage en timemachine sikkerhetskopi av maskinen, bytte disk og hente data derfra. TimeMachine er jo til for å brukes, og er forøvrig et nyttig verktøy å bruke hele tiden.

Hva mener du med speilingen til ekstern disk? Mener du TimeMachine?
Isåfall er det Systemvalg -> TimeMachine -> huk av på "Vis Time Machine i menylinjen"

Skjer det noe spesielt når den resetter seg? Blir den bare plutselig svart så kan den bootes etterpå?
Kan du trykke på Eple -> Om denne datamaskinen -> Systemraport -> Strømstryring
Og gi noe informasjon om Batteriet som står der?
medlem i 204 måneder
 


Returner til MacBook Pro



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]