Apple ID for barn?

Her kan du diskutere de Mac spørsmålene som faller litt utenfor de andre kategoriene

Apple ID for barn?

Innleggav mactiss » tir 28.10.2014 21:29

Hei,

Driver å skal lage en Apple ID for mine to gutter som skal delta i familiedeling etter anbefalning her i en annen tråd :-)

Jeg har eget domene slik at jeg ønsker at barna mine kan bruke dette domene navnet ettersom jeg har tilgang til 20 epostadresser, da dette er litt gøy :-) .

Epostadr blir "XXXXX@etternavn.no"

Når jeg forsøker å opprette Apple id for barn via familiedeling i icloud på macen, virker det som om at jeg kun får lov å opprette en "@icloud" adresse.....

Finnes det noen måte å lage en Apple id til mine mindreårige barn men vårt "familie-domene"?

Alternativet er å lyve på alder ved å lage en "ordinær" apple id, men fødseldato får en vel ikke redigert senere, men hvor viktig er det at alder er riktig?


Om det nå ikke er noen vei utenom "xxxx@icloud.com" kan en sette noe i en innstilling slik at når poden sender feks imessage så vises "familie-domene"?
medlem i 128 måneder
 

Re: Apple ID for barn?

Innleggav kurka » man 06.07.2015 14:40

En stund siden jeg lagde Apple Id sist, men jeg brukte sønnens gmail-adresse uten problemer.

Da aldersgrensen på apper på App Store til tider er helt tullete (Reeder - en nyhetsleser har feks 17-års grense) så har jeg valgt å lyve på alderen for min sønn for å slippe at han skal få problemer med å laste ned apps som jeg synes det er greit at han laster ned. Men om det viser seg senere at det er dumt med feil alder gjenstår å se :)

Men nå har jeg forsåvidt skrudd av familedeling siden in-app-purchase ikke er dekket av familedelingen så da laster han ned med min id uansett.

Brukerens avatar
medlem i 192 måneder
 

Re: Apple ID for barn?

Innleggav kovacs » man 06.07.2015 22:28

Vi har også ordnet det med egen, personlig e-postadresse på barnas kontoer. Ikke noe problem. (Vi har dem inne med riktig alder forøvrig, men har på passord for kjøp av apps som koster penger).

Brukerens avatar
medlem i 212 måneder
 

Re: Apple ID for barn?

Innleggav svar » man 06.07.2015 22:30

Skal du lage en ekte barneID, kan du ikke bruke eksiterende epost adressser, de blir icloud.com adresser. (som primær adresse)
https://support.apple.com/en-us/HT201084

De kan endre primæradressen den dagen de blir over 13, da blir kontoen en "voksenkonto"

Du kan eventuelt lage voksenkontoer til de ved å juge på alder, da kan du bruke eksisterende email adresser, men da kan du heller ikke bruke funksjoner som "ask to buy" i familiedelingen.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 219 måneder
 


Returner til Mac-hjørnet



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]