Camtasia som movie editor?

Diverse programvare

Camtasia som movie editor?

Innleggav bisonjeger » ons 29.07.2015 14:40

Heisann
Jeg lurer på om det er noen som har erfaringer med å bruke Camtasia 2 på mac? Da tenker jeg først og fremst på bruk til filmredigering, ikke opptak av skjerm og produksjon av instruksjonsvideo.
Jeg bruker Camtasia på jobb (windows) i forbindelse med instruksjonsvideoer og synes det fungerer veldig bra til dette. Jeg har lenge vært misfornøyd med iMovie på Mac`en min, og vurderer nå å kjøpe Camtasia for å redigere mine egne hjemmevideoer. Det virker å ha gode importmuligheter for diverse format, og ellers mye av samme funksjonalitet som i windows. Jeg har nesten bestemt meg for kjøp, men det hadde vært kjekt å høre om noen andre har brukt det til dette formålet, og hvordan det fungerer. Gjerne sammenlignet med iMovie.
medlem i 155 måneder
 

Re: Camtasia som movie editor?

Innleggav Morse » ons 29.07.2015 16:14

Gå til https://www.techsmith.com/camtasia.html

Gratis prøvenedlasting, mange gode instruksjonsvideoer!

Brukerens avatar
medlem i 162 måneder
 

Re: Camtasia som movie editor?

Innleggav bisonjeger » ons 29.07.2015 22:14

Det må prøves.
Hadde vært kjekt med førstehåndserfaringer, men da får jeg heller teste ut og være prøvekanin selv :-) Tror det blir bra, det!
medlem i 155 måneder
 

Re: Camtasia som movie editor?

Innleggav Morse » ons 29.07.2015 22:23

Har brukt Camtasia en del selv, endte opp med å kjøpe det.

Men dine og mine behov samstemmer ikke nødvendigvis, så kjør på med prøveversjon og den utmerkede support!

"Lillebroren" Snagit er forresten fast inventar hos mange Windows corporate users, og det var ikke måte på hvor mange gode tilbakemeldinger jeg fikk da jeg anbefalte disse å se nærmere på Camtasia.

But your mileage may vary, of course! :-)

P.S. Du trenger ikke føle deg som prøvekanin. Du blir ikke tvunget til å kjøpe noe som helst.

Men de vil selvsagt følge opp din prøvenedlastning med diverse oppfordringer til å kjøpe, kjøpe, kjøpe.

Ser ikke noe galt i det, så lenge det er et veletablert og anerkjent produkt. :-)
Sist endret av Morse den tor 30.07.2015 6:06, endret 1 gang

Brukerens avatar
medlem i 162 måneder
 

Re: Camtasia som movie editor?

Innleggav ramviking » tor 30.07.2015 0:45

Jeg synes at mac-versjonen har en del mangler i forhold til windows-ver.

Har kjøpt begge, men bruker helst den for windows.

Det er særlig Callouts, overgangseffekter og temaer som jeg har bruk for, og de er det flere av i win-ver.

:-)
medlem i 177 måneder
 

Re: Camtasia som movie editor?

Innleggav bisonjeger » tor 30.07.2015 9:02

Takk for gode og nyttige tilbakemeldinger.

Jeg skal laste ned prøveversjonen i dag, og vurdere. Jeg har en mistanke om at det blir kjøp :)
Må innrømme at jeg er i ferd med å gi opp iMovie. Jeg blir IKKE fortrolig med brukergrensesnittet der, mens i Camtasia (windows) er det hele veldig intuitivt, presist og brukervennlig. Hvis de leverer varene også på mac så har vi en vinner. Selv om det kanskje er noen mangler i forhold til windows-versjonen..

Kan legge inn en liten review når jeg har testa :)
medlem i 155 måneder
 

Re: Camtasia som movie editor?

Innleggav Morse » tor 30.07.2015 22:47

Ser frem til review. Har du muligheten til å kjøre Bootcamp, eller har nok RAM til å kjøre Windows via f.eks. Parallels, kan du kjøre Windowsversjonen dersom det skulle være noe du savner i Macversjonen. Men dette vet du sikkert allerede. :-)

Og min erfaring med Techsmith-stammen er at de er både lydhøre og imøtekommende mht. hensyn til forslag til forbedringer - slik som alle programleverandører selvsagt burde være!

Brukerens avatar
medlem i 162 måneder
 


Returner til Diverse programvare



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere



cron