Kjøre programmer fra ekstern ssd

Her kan du diskutere de Mac spørsmålene som faller litt utenfor de andre kategoriene

Kjøre programmer fra ekstern ssd

Innleggav Toromac » tor 30.07.2015 20:55

Jeg har en Mbp med 128gb ssd, noe som muligens er litt snaut men det er nå det jeg har. Litt frem i tid kan det tenkes at jeg vil få få bruk for et av Autodesk sine tegneprogrammer. Da vil jeg sannsynligvis også måtte installere Windows på mbp'n. Spørsmålet mitt er som følger; kan jeg Evt. Laste inn programmer som f.eks inventor på en ekstern ssd-disk og jobbe på programmet rett fra den?
Takk for alle svar på forhånd
medlem i 104 måneder
 

Re: Kjøre programmer fra ekstern ssd

Innleggav Morse » tor 30.07.2015 22:43

Ville gått for denne. Litt dyr, men bare gode erfaringer. Du kan installere Bootcamp på den (litt omstendelig, men doable) og kjøre f.eks. Autodesk og Bentley "native".

Brukerens avatar
medlem i 162 måneder
 

Re: Kjøre programmer fra ekstern ssd

Innleggav Toromac » tor 30.07.2015 23:12

Litt usikker på hva du mener med denne, men gjetter på at du sikter til en spesiell disk.
Da er det med andre ord mulig?

En annen tanke som slo meg; hva med å sette inn et stort minnekort i den sloten jeg aldri bruker allikevel, å bruke som disk?
medlem i 104 måneder
 

Re: Kjøre programmer fra ekstern ssd

Innleggav Morse » fre 31.07.2015 0:48

Oisann, var litt for kjapp her. Mente denne: https://www.visiontek.com/mobile-lifest ... etail.html

Se også her, det er en langvarig affære, men jeg fulgte instruksjonene med hell: http://bleeptobleep.blogspot.co.uk/2013 ... ernal.html

Men Visiontek-greia funker nå som en drøm!

Ellers, fra ute i verden: http://www.theregister.co.uk/2015/07/07 ... ard_drive/

Brukerens avatar
medlem i 162 måneder
 

Re: Kjøre programmer fra ekstern ssd

Innleggav Toromac » fre 31.07.2015 14:27

Ok, det ser jo som at det er muligheter her da! Det liker vi...
Blir nok til at jeg gjør et forsøk når det blir aktuelt.
medlem i 104 måneder
 

Re: Kjøre programmer fra ekstern ssd

Innleggav Morse » fre 31.07.2015 15:50

For Autodesk Inventor 2016 Macintosh Users
Boot Camp

You can install Autodesk® Inventor® Professional software on a Mac® computer on a Windows partition. The system must use Apple Boot Camp® to manage a dual OS configuration and meet the minimum system requirements:

Recommended: Mac OS® X 10.10.x
Minimum: Mac OS® X 10.9.x
Intel® Core 2 Duo or greater, 3.0 GHz or greater
Microsoft® 64-bit Windows® 7 with Service Pack 1, Windows® 8.1
RAM: 16 GB or greater recommended; 8 GB minimum
Partition Size: 250 GB or greater recommended; 100 GB minimum

Mac Virtualization on Parallels Desktop

Autodesk Inventor Professional can be used on the Mac via Parallels Desktop for Mac without having to boot directly into the Windows OS, so it is easy to switch between platforms. The system must meet the following requirements:

Recommended: Mac OS® X 10.10.x
Minimum: Mac OS® X 10.9.x
Parallels Desktop 10 or higher
Intel® Core 2 Duo or greater, 3.0 GHz or greater
Microsoft® 64-bit Windows® 7 with Service Pack 1 or Windows® 8.1
RAM: 16 GB or greater recommended; 8 GB minimum
Free Disk Space: 250 GB or greater recommended; 100 GB minimum

Autodesk sine programmer er for det meste dyre og tungdrevne saker, men supporten er glimrende, dét skal de ha!

Brukerens avatar
medlem i 162 måneder
 

Re: Kjøre programmer fra ekstern ssd

Innleggav Toromac » fre 31.07.2015 17:21

Se der, ja! Er det da plass til både Windows og inventor da på en 128 ssd?
Eller menes at minimum 100 gb holder til både Windows og inventor?
medlem i 104 måneder
 

Re: Kjøre programmer fra ekstern ssd

Innleggav Morse » lør 01.08.2015 18:41

100 Gb burde holde plenty, men Autodesk er jo en diger familie, da, med både generelle og spesialiserte greier inn all things CAD. Plassbehovet kommer mye an på hva du vil ha av tilleggspakker, moduler, etc. Det blir som å invitere hele familen på lunsj, og straks innse at du burde leid inn noen campinvogner i samme slengen. Men begynn i det små, du vil tidsnok selv finne ut av hva du behøver etter hvert, og ikke la deg skremme. Ta deg en runde i Autodesk FAQs, og ikke la deg sjenere for å maile dem. Tip: Jeg har alt gått for Windows 10 til de Autodeskprogrammene jeg bruker. Og husk, de har særdeles spiselige betingelser for studenter!

Og til sist: Oppdaget tidlig velsignelsene med en dedikert 3D-mus, har selv en Logitech, bare husk at there´s NO SUCH THING AS THE BEST MOUSE – den beste musa er den DU liker best, og passer best i DIN hånd. Period. Se her:

http://www.computeraideddesignguide.com ... e-for-cad/

Brukerens avatar
medlem i 162 måneder
 


Returner til Mac-hjørnet



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]