blokkering av søppelpost/spam

Diverse programvare

blokkering av søppelpost/spam

Innleggav Edwi » lør 01.08.2015 11:41

Jeg har en epostadresse med endelse "online.no". Det kommer samme mail inn på min iMac, MacBook Pro, iPad og iPhone. Problemet er at jeg får "tonnevis" av søppelpost inn på maskinene, og det er en hel jobb å få fjernet dem på alle maskinene. Er det noen som vet hvordan jeg skal gå fram for å blokkere alle mailer som jeg kan merke som søppelpost?
(Det er Telenor som har "online.no")

Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Re: blokkering av søppelpost/spam

Innleggav Morse » lør 01.08.2015 16:12

Hvilket mailprogram bruker du? Uansett, alle har en egen fuksjon for å markere uønsket post og "parkere" dem. Men synes du ikke dette fungerer 100 % - og det gjør det jo sjelden - kan du investere noen få kroner i Den Endelige Løsning, Spamsieve. Dette er en "sil" som blir smartere og smartere etter hvert som du forteller den hva du ikke vil ha på bordet ditt. Funker med alle oppegående mailklienter som Mail, Outlook, etc.

http://www.macupdate.com/app/mac/9116/spamsieve

Brukerens avatar
medlem i 162 måneder
 

Re: blokkering av søppelpost/spam

Innleggav Edwi » lør 01.08.2015 18:12

Takk, det vil jeg kjøpe.

Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Re: blokkering av søppelpost/spam

Innleggav Morse » lør 01.08.2015 18:45

Bruk litt tid på å sette deg inn i det/lese bruksanvisningen (ja, huff, men selv vi Mac´ere kan ha skikkelig godt av det iblant!), så er jeg sikker på at du vil synes at det er vel anvendte penger! Har selv prøvd andre løsninger, men kommer alltid tilbake til SpamSieve! (Nei, jeg HAR ikke aksjer der...)

Brukerens avatar
medlem i 162 måneder
 

Re: blokkering av søppelpost/spam

Innleggav Edwi » lør 01.08.2015 20:54

Kom til å tenke på det. Jeg har jo 4 maskiner, og kan jo ikke installere dette programmet på iPad og iPhone. Må da ikke blokkering skje på Telenors server for å blokkere på alle mine "innretninger"?

Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Re: blokkering av søppelpost/spam

Innleggav ch_knapp » lør 01.08.2015 21:22

Spamsieve kjører du på en av maskinene, siden du bruker IMAP blir epostene ryddet bort på alle enhetene. Spamsieve er litt manuelt i og med at det må kjøre på en maskin for å gjøre jobben. Mail på iPhone vil også gi deg epostnotification og vise eposten i inboxen din et lite øyeblikk. Først når du åpner Mail.app blir slettingen synlig.

Se på sanebox.com. Du gir tjenesten adgang til eposten din, så gjør den basically det samme men på sin tjener.
http://mailroute.net hadde vært best, men det tviler jeg på at funker med online.

Brukerens avatar
medlem i 229 måneder
 

Re: blokkering av søppelpost/spam

Innleggav Ove » søn 02.08.2015 2:56

Fant dette på en side hos Telenor, dessverre ikke noe mer eksakt:

http://www.international.telenor.no/no/ ... a-telenor/
"Dessuten tilbyr Telenor spamfiltre som fjerner 90 prosent av all uønsket e-post. Denne tjenesten koster kr. 29,- per måned."

Ved googling ser jeg at denne tjenesten har vært særs mye kritisert gjennom mange år. Dyr og dårlig? Min frue betaler for den, og har mindre spam enn meg (som ikke betaler), men spammengden øker hos Telenor. Hos meg er det opptil ti om dagen, og selv om jeg konsekvent merker dem "Rapporter spam" så kommer det daglig nye fra samme avsendere, så den rapporteringen er null verdt. Hos fruen har det gått fra null i flere år til minst én om dagen siste år.
medlem i 230 måneder
 

Re: blokkering av søppelpost/spam

Innleggav Edwi » man 03.08.2015 11:54

Jeg får ca. 100 spam-mail hver dag, så det blir jo minst 400 på alle masinene mine. Så noe må gjøres. Reiser hjem fra tur i morgen, så da skal jeg vurdere alle svarene jeg har fått. Jeg lurer bare på, bruker Telenor "imap"?

Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Re: blokkering av søppelpost/spam

Innleggav ch_knapp » man 03.08.2015 21:34

Hvis du sletter en epost på én device, blir den slettet på de andre også? Isåfall har du IMAP. Hvis ikke har du POP3.

Brukerens avatar
medlem i 229 måneder
 

Re: blokkering av søppelpost/spam

Innleggav Edwi » tor 06.08.2015 0:56

Jeg har nok POP3. Kan jeg forandre det til IMAP. I tilfelle, hvordan gjør jeg det? Nå er det like før jeg blir gal. I dag har jeg fått 200 spam-mail.

Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 


Returner til Diverse programvare



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]