Batteribytte Macbook pro mid 2010 erfaringer

Diskusjon rundt Apples bærbare for profesjonelle.

Batteribytte Macbook pro mid 2010 erfaringer

Innleggav stianiquniesz » man 31.08.2015 18:55

God dag.

Har fått opp "Tilstand: Skift ut snart" på batteriet mitt. Så er vel på tide å bytte batteriet som har levd ett hardt liv i 5 år nå.

Lurer på om noen brukere her inne har erfaring med hvordan batteri som er bra?
Har tenkt på Ifixit sine batterier, og fra Batterigiganten. Men ønsker å høre fra dere om holdbarhet etc. Gjerne også erfaring hvordan batterilevetiden ble før etter bytte.
medlem i 204 måneder
 

Re: Batteribytte Macbook pro mid 2010 erfaringer

Innleggav krovoll » man 31.08.2015 19:32

Har samme maskin. Ville prøvd eBay uk. OriginAle er på ca 30 pund

Jeg tok opp maskina i helga. Tok ut batteriet. Satte det inn igjen. Maskina ville ikke starte
Har fått en litt for dyr brevvekt ;(

Bare et tips, vær forsiktig!
medlem i 233 måneder
 

Re: Batteribytte Macbook pro mid 2010 erfaringer

Innleggav Valotunk » man 31.08.2015 19:45

stianiquniesz skrev:God dag.

Har fått opp "Tilstand: Skift ut snart" på batteriet mitt. Så er vel på tide å bytte batteriet som har levd ett hardt liv i 5 år nå.

Lurer på om noen brukere her inne har erfaring med hvordan batteri som er bra?
Har tenkt på Ifixit sine batterier, og fra Batterigiganten. Men ønsker å høre fra dere om holdbarhet etc. Gjerne også erfaring hvordan batterilevetiden ble før etter bytte.


Temaet er diskutert i flere tråder her på forumet i seinere tid:

viewtopic.php?f=147&t=296451

viewtopic.php?f=147&t=298052

viewtopic.php?f=147&t=297758

viewtopic.php?f=147&t=297618
medlem i 198 måneder
 

Re: Batteribytte Macbook pro mid 2010 erfaringer

Innleggav stianiquniesz » tir 01.09.2015 14:19

Hei.

Ja, ser det har vært mye diskusjon rundt det. Men ingen har kommet med noe særlig konstruktivt. Unntatt en tråd der en kunne fortelle at han har god erfaring fra pcbatterier.no .

Videre lurte jeg jo også litt med nytt batteri kontra gammelt batteri i forhold til batterikapasiteten.

Jeg blir nok å gå for et fra Pcbatterier også heller komme tilbake med tilbakemelding her når jeg har montert det. Skal ta og kjøre en utladetest av batteriet med feks en film på 50% lys og se hvor lenge det varer kontra et nytt batteri da dette også er interresant synes jeg.
medlem i 204 måneder
 

Re: Batteribytte Macbook pro mid 2010 erfaringer

Innleggav Valotunk » tir 01.09.2015 14:42

Jeg synes igrunn det er kommet frem veldig mye konstruktivt og konkret i disse trådene jeg.

Konklusjonen er vel at det er veldig varierende kvalitet på uoriginale batterier, spesielt fra vilkårlige selgere på f.eks. ebay.

Eller går jo dette igjen i trådene:

-Batterier fra iFixit er svært bra men ikke blant de billigste.
-Batterier fra Altitec har vært noe varierende i kvalitet. Selv har jeg dårlige erfaringer men har aldri kjøpt batterier til Mac derfra. Kun Dell, Lenovo HP etc.
-Flere har gode erfaringer med pcbatterier.no
medlem i 198 måneder
 

Re: Batteribytte Macbook pro mid 2010 erfaringer

Innleggav runep » tor 01.10.2015 22:14

hvilket batteri trenger du? Jeg kjøpte fra www.duracelldirect.no men kjøpte feil.

Skal sende tilbake evt. kan jeg selge billig. Mac Book pro (A1322).

Brukerens avatar
medlem i 195 måneder
 

Re: Batteribytte Macbook pro mid 2010 erfaringer

Innleggav daniel2010 » lør 03.10.2015 0:57

Byttet batteri på min mid2010 13" i dag. Denne har A1322 originalt.

Kjøpte på batterigiganten. Helt ok, men leverandøren deres var tom, så tok lang tid før jeg fikk batteriet. Bestilte deg 17 august, og det kom ikke i Posten før i dag.

De sa det var fordi mid2010 modellene nå har blitt 5 år, og da bytter som regel folk batteri. Hadde visst vært en helt syk forespørsel etter sånne batterier nå.

Husk at du trenger en spesiell skrutrekker for å få skrudd ut de to skruene som holder batteriet.

Husk også på at du kjøper et 5800mAh batteri, og ikke et 4200mAh batteri som jeg klarte å gjøre nå.. ;)
medlem i 161 måneder
 


Returner til MacBook Pro



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]