importere bilder fra iphoto til bilder?

importere bilder fra iphoto til bilder?

Innleggav kamp » tor 03.09.2015 13:53

Hvordan får jeg impotert alle bildene mine fra iphoto til bilder? Nå har jeg bare fått opp 114 av de flere tusen bilder jeg har
medlem i 179 måneder
 

Re: importere bilder fra iphoto til bilder?

Innleggav Vaktmestern » tor 03.09.2015 22:49

åpne Bilder, velg Albumer, under Mine albumer ser du en som heter iPhoto-hendelser.
Alle skal ligge der
medlem i 198 måneder
 

Re: importere bilder fra iphoto til bilder?

Innleggav kamp » fre 04.09.2015 13:35

De gjør ikke det
medlem i 179 måneder
 

Re: importere bilder fra iphoto til bilder?

Innleggav Vaktmestern » fre 04.09.2015 20:08

Desverre, men da veit jeg ikke :-( Sånn jeg fant mine for lenge siden når Bilder ble lansert, men de forandrer jo på noe hele tiden
medlem i 198 måneder
 

Re: importere bilder fra iphoto til bilder?

Innleggav torefi » lør 05.09.2015 14:03

Når man så har importert alle bilder fra iPhoto til Bilder, kan man da slette iPhoto og iPhotobiblioteket uten at bildene forsvinner fra Bilder?
Redig.: Og et spørsmål til: Er det noen måter å legge inn stedsinfo i bildene i Bilder manuelt?
medlem i 196 måneder
 

Re: importere bilder fra iphoto til bilder?

Innleggav Gitman » lør 05.09.2015 17:13

Til det første spm sier Apple, og andre, at iPhotobiblioteket IKKE trenger å slettes. Den tar ikke opp plass ettersom Bilder sitt bibliotek bare inneholder henvisning til bildene i iPhoto biblioteket.
Det andre spm kan sikkert noen andre svare på.
medlem i 231 måneder
 

Re: importere bilder fra iphoto til bilder?

Innleggav Valotunk » lør 05.09.2015 17:19

Det kan da ikke stemme for når jeg har konvertert til Bilder så har jeg endt opp med to biblioteker på omtrent 90GB. Ett for Bilder og ett for iPhoto, og 90 GB mindre ledig plass på disken.
medlem i 198 måneder
 


Re: importere bilder fra iphoto til bilder?

Innleggav Gitman » lør 05.09.2015 22:53

medlem i 231 måneder
 

Re: importere bilder fra iphoto til bilder?

Innleggav Valotunk » lør 05.09.2015 23:20

Da er det litt rart at når jeg gjorde en test nå nettopp fortonet det seg som dette:

Originalt iPhoto bibliotek 61,9GB og ca 143GB ledig plass på SSD.

Startet Photos og lot den "konvertere" iPhoto biblioteket.

Resultat:

iPhoto biblioteket er fremdeles på 61,9GB. I tillegg har jeg fått et "Bilder bibliotek" på 62,19GB og sitter igjen med 80,57GB ledig på SSD.
medlem i 198 måneder
 

Re: importere bilder fra iphoto til bilder?

Innleggav Macini » søn 06.09.2015 8:34

Skjer akkurat det samme her, sitter med to biblioteker som er like store og tar dobbelt med plass. Har testet noen ganger siden Photos dukket opp etter oppdatering og det samme skjer hver gang. Alle andre jeg kjenner opplever akkurat det samme så jeg tenker at de som sier at det ikke dobler seg i diskbruk har IKKE brukt Photos selv og gjetter seg frem til et svar de liker.
Skal selv bruke Aperture til det slutter å virke og kommer til å gå over til en annen løsning, muligens Lightroom.

Brukerens avatar
medlem i 217 måneder
 

Re: importere bilder fra iphoto til bilder?

Innleggav Gitman » søn 06.09.2015 16:23

Nå er det vel ikke snakk om "gjetning" i og med at det er det Apple selv sier. Tydeligvis er det noe som ikke stemmer et sted :)
medlem i 231 måneder
 

Re: importere bilder fra iphoto til bilder?

Innleggav Macini » søn 06.09.2015 16:27

Det er helt klart noe som ikke stemmer og jeg føler at Photos er et uferdig produkt som ikke skulle vært ute. Apple skulle nok fortsatt med iPhoto og Aperture frem til Photos fungerer som det skal.

Brukerens avatar
medlem i 217 måneder
 

Re: importere bilder fra iphoto til bilder?

Innleggav Gitman » søn 06.09.2015 17:15

Om dette er en bugg så ser man nok snart en fix i en oppdatering, mulig når neste OS kommer. Eneste måten å rette feil er vel når brukermeldinger kommer inn, er vel derfor den er ute nå.
Det går seg nok til.
Jeg liker Bilder bedre og bedre etterhvert som jeg lærer den, men var en del "uff" i starten :)
medlem i 231 måneder
 

Re: importere bilder fra iphoto til bilder?

Innleggav Superhai » søn 06.09.2015 20:42

Valotunk skrev:iPhoto biblioteket er fremdeles på 61,9GB. I tillegg har jeg fått et "Bilder bibliotek" på 62,19GB og sitter igjen med 80,57GB ledig på SSD.


Hvis du kjører følgende i Terminal (om du har norsk OS X):
Kode: Merk alt
find ~/Pictures/Bilder-bibliotek.photoslibrary/ -type f -links +1 | wc -l

så skal du få et tall høyere enn 0 om både iPhoto og Bilder linker til hverandre

for øvrig stemmer "Available" fra df med det du har over?
Kode: Merk alt
df -h /

(evt bruk stor H)
medlem i 132 måneder
 


Returner til Programvare



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]