iTunes problem

Diverse programvare

iTunes problem

Innleggav mojo » tor 03.09.2015 12:30

Etter at jeg installerte nye versjonen av iTunes havnet alle melodiene mine i nettskyen. Resultatet er at jeg ikke har noe musikk lokalt lagret, og da uten nettverk ingen musikk :-/ Dette er bla plagsomt når jeg sitter lengre tid på fly mm, da er ingen musikk tilgjengelig. Noen som har forslag til løsning på hvordan jeg kan beholde all musikken min lokalt? Har bla iPhone 6+ med største lagringskapasitet for nettopp å kunne lagre mye musikk osv...Takknemlig for alle gode tips :-)
medlem i 103 måneder
 

Re: iTunes problem

Innleggav Stham » tor 03.09.2015 21:33

Du har vel da knyttet deg til AppleMusic, og haket av for iCloud Musikkbibliotek; da vil all musikk i iTunes på din Mac være tilgjengelig på iPhonen/iPaden. Jeg husker ikke om musikken du har lagret på iPhonen da ikke lenger er lagret der, men det vil ikke forundre meg. Som du sier, en er ikke alltid på nett. Som tusenvis av andre opplevde jeg bare problemer med denne match-varianten, og brukte et par dager med forskjellige løsninger, før jeg fant ut at jeg bare måtte droppe iCloud:
Jeg koplet meg til AppleMusic og opplevde at dusinvis av covere jeg hadde scannet og hadde i et ryddig iTunes på min iMac, i iCloud (og som kom opp på iPhonen fra iCloud) ble erstattet med helt andre cover (til og med album kjøpt i iTunes, kan få andre cover!), ofte cover med feil artist, og rekkefølgen på albumene ble bestemt etter utgivelsesår, ikke etter titler, slik jeg hadde på Macen.
Jeg skrudde av iCloud for AppleMusic, skrudde av iCloud for Min musikk på iPhonen, slettet all musikk på iPhonen, endret utgivelsesdatoen på de aktuelle albumene i iTunes på Macen, og lastet inn manuelt med drag and drop, de ønskede albumene på iPhonen igjen, og beholdt dermed de riktige coverne, og denne ikke-valgbare dato-sorteringen styrte jeg ved å endre utgivelsesdatoen på albumene (iCloud gir jo utgivelsesdatoer for når en CD blir utgitt, selv om original-albumet er utgitt 10-20-30-40 år tidligere
Bottom line: for mitt vedkommende; ikke noe iCloud-forbindelse for meg...
medlem i 192 måneder
 

Re: iTunes problem

Innleggav Stham » tor 03.09.2015 21:33

.
Sist endret av Stham den tor 03.09.2015 21:35, endret 1 gang
medlem i 192 måneder
 

Re: iTunes problem

Innleggav Watson » fre 04.09.2015 17:41

Jeg opplever det samme. Musikken fra mitt iTunes-bibliotek på iMac vil ikke bli med over til iPhone lenger. I beste fall følger låtene med, men blir stående i grått sammen med en stiplete sirkel. Etter mitt syn er iTunes bare blitt verre og verre. Inntil for 3-4 år siden hadde jeg en slags kontroll. Nå er det bingo om hvilke låter jeg kan ha liggende offline. Icloud kan man alltids slå av, men har andre forumbrukere andre løsninger?
medlem i 181 måneder
 

Re: iTunes problem

Innleggav Stham » lør 05.09.2015 15:37

Som nevnt, kan man fortsatt legge over fra iTunes til iPhonen med drag and drop, men Apple har jo gjort dette vanskelig også, ettersom man ikke kan se at det er mulig, før en prøver... usynlig, som vedlegg osv. i Mail. Minimalistisk designer-tøv.
medlem i 192 måneder
 

Re: iTunes problem

Innleggav Morse » søn 06.09.2015 15:48

Hadde en masse lignende tøv, og fikk lettvint løst mine problemer ved å skaffe meg denne: http://www.macupdate.com/app/mac/31722/iexplorer

Er du ikke sikker på om denne passer for deg, kan du ta en gratis prøvenedlastning først.

Brukerens avatar
medlem i 163 måneder
 

Re: iTunes problem

Innleggav stianiquniesz » søn 06.09.2015 16:51

Hei.

https://support.apple.com/en-us/HT204839

For meg virker det som at man kan lagre spillelistene / musikken sin offline.
Jeg vet ikke hvordan dere har organisert musikken, da jeg er ny i iTunes siden apple music kom. Det jeg gjorde var og lage spillelister og legge all musikken min der.
medlem i 204 måneder
 


Returner til Diverse programvare



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]