Kan man "nedgradere"?

Diskusjon rundt Mac OS

Kan man "nedgradere"?

Innleggav dakri » tor 08.10.2015 9:55

Man spør som man har vett til :rolls eyes: ...

El Capitan har en del problemer med min Office 2011 (ser at man gjør et poeng av at det er Office 2016 som kræsjer, men det er nok av utfordringer med 2011 også...)

Er det mulig å velge forrige operativsystem igjen - altså "nedgradere" - inntil Apple og Microsoft har løst problemene som oppstod med El Capitan?

Brukerens avatar
medlem i 143 måneder
 

Re: Kan man "nedgradere"?

Innleggav jerry.c.bush » tor 08.10.2015 10:11

Du kan nok ikke nedgradere uten å reinstallere OS X for deretter å reinstallere alle programmer på nytt.

Brukerens avatar
medlem i 156 måneder
 

Re: Kan man "nedgradere"?

Innleggav dakri » tor 08.10.2015 11:16

Takk, jerry.c.bush. Søkte litt, og kom over denne: http://www.imore.com/how-downgrade-os-x ... x-yosemite

Hva tror du? Anbefalt?

Brukerens avatar
medlem i 143 måneder
 

Re: Kan man "nedgradere"?

Innleggav ramviking » tor 08.10.2015 12:55

Bruker office på 2011 og 2016 uten problemer av noe art.
Bruker El Capitan.

Jeg ville forsøkt å fjerne office helt, inkl de filene som ligger igjen etter avinstallasjonen.
Jeg bruker Clean my mac 3, det har fikset de problemene jeg har hatt mht. binære filer som henger igjen etter avinstallasjon av programmer.

Det er flere her på forumet som sier at man ikke skal bruke slike programmer. Noen mener at macen fikser seg selv bare den har stått lenge nok på.

Jeg har aldri hatt problemer med cmm og kommer fortsatt til å bruke programmet.
medlem i 177 måneder
 

Re: Kan man "nedgradere"?

Innleggav Grubasek » tor 08.10.2015 13:20

Kanskje du skulle prøve oppdateringen til Office 2011 som kom idag? Jeg har brukt Office 2011 (engelsk versjon) i flere år uten problemer. Nå også under El Capitan uten problemer.

Brukerens avatar
medlem i 154 måneder
 

Re: Kan man "nedgradere"?

Innleggav Morse » tor 08.10.2015 19:22

Litt på siden, men ang. CleanMyMac: Bruk det hvis du absolutt vil, men med ytterste forsiktighet. Trør du feil, borker du gjerne installasjoner som Adobe Creative Suite og f.eks. QXPress Multilanguage. Absolutt ingen grunn til å fjerne "overflødige språkfiler", de tar ingen plass å snakke om! Og vil du avinstallere CMM, er det et helt kapittel for seg. Jeg holder meg langt unna, er fint i stand til å holde oversikten selv. Klarer man ikke å finne ut av hva som tar plass på disken og hvor, anbefaler jeg Daisydisk http://www.macupdate.com/app/mac/30689/daisydisk

Brukerens avatar
medlem i 162 måneder
 

Re: Kan man "nedgradere"?

Innleggav ramviking » fre 09.10.2015 11:51

Hei Morse :-)
Jeg vet ikke så mye ang. systemfiler, derfor bruker jeg cmm.
Bruker Adobe Creative Suite mye.
Camtasia bruker jeg hver dag, ofte får jeg heng/lag når jeg forsøker å oppdatere programmet, skjer ingen ting. Sendte mail til Camtasia-folket, svaret var å slette noen filer som jeg ikke fant, prøvde ca 1 time uten at jeg klarte å utføre det de beskrev.
Kjørte cmm, plutselig funket Camtasia og lastet ned oppdateringer.
Har brukt cmm fra 2008 og ikke opplevd noen problemer, hadde det skjedd hadde jeg postet her ASAP.

Kjempefint om dere kan poste negative erfaringer med cmm :-)

Sorry hvis jeg har stjålet tråden, mente ikke det. :-) 8-)
medlem i 177 måneder
 


Returner til Mac OS



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]