Hjelp meg, vær så snill

Diskusjon rundt Apples bærbare for profesjonelle.

Hjelp meg, vær så snill

Innleggav Bambina » ons 27.04.2016 10:51

:-[

Jeg er så utrolig frustrert nå, og trenger hjelp asap. Jeg skulle koble til ett nettverk, men tastet inn feil passord. Nå vil ikke macbooken slutte å prøve å koble til dette nettverket, og jeg får ikke skiftet passord. Jeg prøver å høyreklikke på nettverket, det fungerer ikke. Prøvde å skru maskinen av og på, det fungerer ikke. Har prøvd å koble til et annet nettverk for så å koble tilbake på det andre. Men ingenting fungerer. Denne drittmaskinen fortsetter å prøve å koble seg til det jævla nettverket selv om passordet er feil. Sorry, men jeg er så sint nå, kjenner at jeg koker.

Er det noen som vet hva jeg skal gjøre? Jeg hadde satt kjempestor pris på svar. Klem fra meg.
medlem i 96 måneder
 

Re: Hjelp meg, vær så snill

Innleggav Grubasek » ons 27.04.2016 11:14

Gå inn i Innstillinger, Nettverk, Avansert...
Der fjerner du "ditt" nettverk, Velger OK og restarter maskinen.
Da tror jeg du må legge inn passordet på nytt.

Brukerens avatar
medlem i 155 måneder
 

Re: Hjelp meg, vær så snill

Innleggav Morse » ons 27.04.2016 14:05

Legg merke til at du kan krysse av eller på "Husk nettverk denne maskinen har koblet til".

Brukerens avatar
medlem i 163 måneder
 

Re: Hjelp meg, vær så snill

Innleggav Morse » tor 28.04.2016 19:12

Any success?

Brukerens avatar
medlem i 163 måneder
 

Re: Hjelp meg, vær så snill

Innleggav Grubasek » tor 28.04.2016 19:25

@Bambina sa: "Jeg hadde satt kjempestor pris på svar".

Det hadde vi også gjort.. ;) :-)

Brukerens avatar
medlem i 155 måneder
 

Re: Hjelp meg, vær så snill

Innleggav Morse » tor 28.04.2016 21:08

Bambina er ferskt medlem. We must be patient... :-)

Brukerens avatar
medlem i 163 måneder
 

Re: Hjelp meg, vær så snill

Innleggav Stham » fre 29.04.2016 12:15

Det er en gjennomgående (u)vane å ikke si fra om en har løst et problem, og hvordan.
Når det gjelder dette problemet, kan du jo huske at om det er noe som gjelder selve maskina, tastatur, skjerm, nettverk, mus/styreflate, lyd osv., så finner du alt dette om du klikker på tannhjul-ikonet Systemvalg, i docken. Og, som nevnt her, ditt problem løser du ved videre å klikke på det runde Nettverk-symbolet i Systemvalg, deretter på Avansert, og det er bare å markere og klikke på minus- (-) så fjerner du de nettverket du vil, og kan også flytte dem opp eller ned, og sette ditt eget øverst.
Ganske logisk, om en bare klikker på Systemvalg, og ikke lar frustrasjon over at en selv ikke vet nok, bli til at maskina er ei drittmaskin :-)
medlem i 192 måneder
 

Re: Hjelp meg, vær så snill

Innleggav Morse » fre 29.04.2016 15:48

Kanskje webmaster kunne legge inn en permanent oppfordring om å melde tilbake om løste problemer? ;-)

Brukerens avatar
medlem i 163 måneder
 

Re: Hjelp meg, vær så snill

Innleggav Stham » fre 29.04.2016 16:11

Enig.
Dette er jo etter hvert blitt et ganske dødt nettsted, og kunne også trengt en opprydding og kraftig layoutmessig/mer brukervennlig oppgradering.
medlem i 192 måneder
 

Re: Hjelp meg, vær så snill

Innleggav Ove » fre 29.04.2016 17:09

En annen ting er å lage overskrifter som eksakt definerer problemet, her burde den vært noe sånt som "Problemer med nettverkstilknytning".

Ellers enig med den alltid hjelpsomme Morse i at vi bør være tålmodige med ferskinger, samtidig som jeg også håper på tilbakemelding om hvorvidt problemet ble løst.

Ellers har jeg fått så mye hjelp her i gården at jeg vil helst ikke klage på noen ting, bare håpe at vi får fortsette som før.
medlem i 230 måneder
 

Re: Hjelp meg, vær så snill

Innleggav MCSE » fre 29.04.2016 19:04

+

Det burde vert et godt bonussystem for de virkelig gode hjelpere, og ja -det er dårlig med gode Norske Mac-forum's.

Morse bør få Ferrari !
medlem i 166 måneder
 

Re: Hjelp meg, vær så snill

Innleggav Haakon » lør 30.04.2016 0:10

Helt enig Morse!
Jeg har syndet selv flere ganger, og skjønner nå at en bekreftelse også er en takk for hjelpen.
Tror også at jeg har fått hjelp av deg en gang tidligere, så: takk for hjelpen!
medlem i 238 måneder
 


Returner til MacBook Pro



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]