Bilder direkte fra Android til iCloud bildebibliotek

Her kan du diskutere de Mac spørsmålene som faller litt utenfor de andre kategoriene

Bilder direkte fra Android til iCloud bildebibliotek

Innleggav arntss » tir 31.05.2016 16:57

Dette er jo som å banne i kirken, men jeg har nå en telefon som ikke har iOS gjennom jobb. Denne er det jeg har og må forsøke løse en del rundt dette med økosystem etc.

Jeg har trålet internettet en tid uten å finne noen løsning, i alle fall ikke på den måten jeg ønsker det løst.

Jeg ønsker at bilder som blir tatt med telefonen automatisk blir opplastet når jeg tar bilder, akkurat som ved bruk av iPhone osv. Jeg har jo tatt i bruk Google Photos, og dette er jo til en grad ok, men man er avhengig av internett åkkesom om man ønsker å se på bildene via maskinen. Noe man slipper om man bruker bildebiblioteket til Apple og en Mac med Photos installert. Og jeg har alt mulig av andre nettlagringer som feks Flickr, OneDrive, Jotta, Box, Google Photos som tidligere nevnt, og DropBox. Ikke noen av de overnevnte løser det jeg ønsker.

Jeg ønsker å bruke Photos på Mac uten mange omveier for å få bildene i programmet. Ikke heller å koble telefonen til maskinen er ønskelig.

Så spørsmålet mitt blir om noen har løst dette på noen måte, sånn at bildene går direkte fra kamera appen til iCloud?
Jeg regner med at noen her i forumet også bruker Android og har Mac og kanskje har sett på denne problemstillingen tidligere?

Brukerens avatar
medlem i 204 måneder
 

Re: Bilder direkte fra Android til iCloud bildebibliotek

Innleggav Helge Hafstad » tir 31.05.2016 19:34

Fant denne artikkelen når jeg gjorde et søk på «android photos icloud».

Brukerens avatar
medlem i 206 måneder
 


Returner til Mac-hjørnet



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]