Delt internett i Volkswagen

Her kan du diskutere de Mac spørsmålene som faller litt utenfor de andre kategoriene

Delt internett i Volkswagen

Innleggav DADDY » tir 31.05.2016 14:47

Noen som kjører VW her inne? En kollega har fått ny bil, den har Google-tjenester og får internett fra hans iphone.

Hver gang han starter bilen må ha skru av/på delingen på mobilen - slik at bilen kobler til igjen.

Er det brukerfeil på mobil eller i bilen?

Eller er det ment å være slik?

Brukerens avatar
medlem i 188 måneder
 

Re: Delt internett i Volkswagen

Innleggav Helge Hafstad » tir 31.05.2016 19:27

Det var jo en liten nøtt, men ligner litt på driverproblematikk - hvem skal man skylde på; høna eller egget? Slik jeg kjenner dette ang bil/iOS så henger grensesnittet på bil etter. Når selger/importør i tillegg har lite greie på dette og generelt ikke følger med så blir det deretter. Brukeren må kompensere med omstarter o.l. for å få ting til å fungere.

Min erfaring er fra Starlink på Subaru og iOS siste versjoner med iPhone 4, 5 og 6. Der er massevis av brukere som har blitt tynne i håret av dette.

Brukerens avatar
medlem i 206 måneder
 

Re: Delt internett i Volkswagen

Innleggav DADDY » tir 31.05.2016 21:00

Helge, gjenopptar bilen din wifi fra mobilen hver morgen/start?

Jeg har dedikert simm-kort i min bil og har bare lest om delingen av internett.

Takk.

Brukerens avatar
medlem i 188 måneder
 

Re: Delt internett i Volkswagen

Innleggav Helge Hafstad » tir 31.05.2016 23:01

Helge, gjenopptar bilen din wifi fra mobilen hver morgen/start?


Den bruker nettet i den forstand at den streamer fra Apple Music. Problemet er mer det at programvaren i bilen ikke gjenkjenner musikkspilleren i telefonen, eller ikke henter over adresselisten og anropsloggen. Må da omstarte iPhone for å få kontakt. Dette skylder jeg heller på programvaren i bilen da det neppe kan påstås at det er iOS som må tilpasse seg.

Epost og meldinger - som skal kunne fungere - har hittil ikke gjort det. De klarte heller ikke å få opp dette sist bilen var til service for noen uker siden. Importør kjenner ikke problemet, men det leser jeg som «ikke forstår», siden de sier at de ikke har hørt om det. Subarus forum er full av det.

Brukerens avatar
medlem i 206 måneder
 

Re: Delt internett i Volkswagen

Innleggav TheBrabo » ons 01.06.2016 22:14

Daddy, jeg må gjøre det samme på min passat alltrack 2016.
en annen ting, den kobler seg til wifi automatisk, men får ikke tilgang til nett før jeg "deler internett".
det skal å være mulig at andre i bilen surfer via min iphone, men dette funker ikke.
vet det funker med android telefoner...
medlem i 94 måneder
 

Re: Delt internett i Volkswagen

Innleggav DADDY » fre 03.06.2016 12:05

Takk, det er frustrerende når det er forskjellig fra de forskjellige bilene.

Ikke lett å bli klok på det.

:rolls eyes:

Brukerens avatar
medlem i 188 måneder
 


Returner til Mac-hjørnet



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere